Restaurantele McDonald’s Corporation, închise de gigantul fast-food în mai, ca răspuns la invazia în Ucraina, se redeschid duminică în Rusia, cu nume şi patron nou, relatează Reuters. Numele brandului nu a fost încă dezvăluit, însă noua conducere a prezentat joi, 9 iunie, logo-ul sub care vor funcționa restaurantele, informează Libertatea.
Sigla înfățișează principalele simboluri ale restaurantului: doi cartofi prăjiți și un burger în formă de „M”. ”Fundalul verde al logo-ului simbolizează calitatea produselor și a serviciilor cu care sunt obișnuiți oaspeții noștri”, a anunțat un purtător de cuvânt al lanțului care a preluat afacerile McDonald’s, citat de TASS.
Relansarea va avea loc duminică, 12 iunie, de Ziua Rusiei, o sărbătoare naţională care celebrează independenţa ţării, în aceeaşi locaţie emblematică din Piaţa Puşkin din Moscova, unde McDonalds a fost deschis pentru prima dată în ianuarie 1990, la scurt timp după căderea Zidului Berlinului. Mulțimi de oameni au stat atunci la coadă pentru un burger, iar momentul a marcat începutul unei noi ere, mai deschise, și ridicarea Cortinei de Fier.

Acum, după 32 de ani, McDonalds a plecat definitiv din Rusia, invocând criza umanitară din Ucraina și mediul operațional imprevizibil din Rusia. La 16 mai, gigantul fast-food a anunțat că a început deja procesul de vânzare a celor 850 de restaurante din țară.
McDonald’s a anunţat luna trecută că îşi vinde restaurantele unuia dintre licenţiaţii locali, Alexander Govor. Redeschiderea va acoperi iniţial 15 locaţii din Moscova şi regiunea înconjurătoare. Govor a spus că intenţionează să extindă noul brand la 1.000 de locaţii din toată ţara şi să redeschidă toate restaurantele lanţului în termen de două luni.