Război în Ucraina, ziua 129: Familiile civililor uciși la Kremenciuc vor fi despăgubite. În Lisiciansk, luptele continuă

externe

O nouă specie de „superviermi” care mănâncă plastic ar putea revoluționa reciclarea

12 iunie 2022, ora 18:56

Oamenii de știință australieni au descoperit o specie de larvă care poate supraviețui pe o dietă cu polistiren. Zophobas morio, cunoscut drept un „supervierme”, ar putea revoluționa reciclarea, spun cercetătorii, scrie BBC, potrivit Digi24.

Cercetătorii australieni cred că larvele gândacului digeră plasticul printr-o enzimă intestinală, ceea ce ar putea fi semnificativ pentru progresele în reciclare.

„Superviermii sunt ca miniplantele de reciclare, mărunțind polistirenul cu gura și apoi hrănind bacteriile intestinale cu el”, a spus dr. Chris Rinke.

Echipa Universității din Queensland a hrănit trei grupuri de superviermi cu diete diferite pe parcursul a trei săptămâni, iar lotul care a mâncat polistiren chiar a reușit să ia în greutate.

Oamenii de știință au descoperit că mai multe enzime din intestinul superviermilor au capacitatea de a degrada polistirenul și stirenul. Ambele sunt de obicei, folosite în confecționarea caserolelor și în alte produse, cum ar fi izolația termică sau piesele auto.

Cu toate acestea, este puțin probabil ca această cercetare să conducă la înființarea unor ferme masive de viermi care se dublează ca plante de reciclare.

În schimb, ei speră să identifice care enzimă este cea mai eficientă, astfel încât să poată fi reprodusă la scară mare pentru reciclare. Plasticul ar fi apoi mărunțit mecanic, înainte de a fi tratat cu enzima, se arată în cercetarea publicată în Microbial Genomics.

Produșii descompuși din această reacție ar putea fi folosiți apoi pentru a crea bioplastic.

Acest studiu ajută la înțelegerea modului în care bacteriile din intestinul (superviermilor) fac acest lucru la nivel molecular”, a spus profesorul Jackson pentru Australian Broadcasting Corporation.

Abonează-te la pagina de Telegram TV8.md pentru a fi la curent: t.me/tv8md

Abonează-te acum la TV8.md pe Facebook, Telegram, YouTube, Instagram și TikTok!
Trimite-ne o știre