Război în Ucraina, ziua 123: Kievul, atacat! S-a tras cu rachete care pot parcurge o distanță de până la 5,5 mii de km

social

/VIDEO/ Traseul Soroca-Otaci urma să fie dat în exploatare acum patru ani, însă lucrările bat pasul pe loc: „E periculos”

Foto simbol
20 iunie 2022, ora 14:22
Distribuie:

Deși are importanță națională și leagă nordul țării de Ucraina, traseul Soroca-Otaci arată ca după război. Drumul nu a văzut asfalt proaspăt de ani buni, iar șoferii, mai în glumă - mai în serios, spun că au mers tancurile pe acolo. 

La patru ani de când urma să fie dat în exploatare, lucrările nici măcar nu au început, iar compania care se angajase să presteze aceste servicii a falimentat între timp. Mai mult decât atât, și cheltuielile de reparație aproape că s-au dublat. 

Responsabilii din cadrul Ministerului Infrastructurii dau asigurări că traseul va fi reparat, dar când se va întâmpla acest lucru nu se știe. Licitația pentru selectarea unei companii care să efectueze lucrările ar urma să se desfășoare peste câteva luni.

„Plin de praf și gropi, așa arată drumul Soroca-Otaci. A fost construit încă în perioada sovietică, iar unele porțiuni de drum n-au mai văzut asfalt proaspăt de ani”.

Cei mai revoltați de starea drumului sunt șoferii care spun că scot, anual, mii de lei din buzunare ca să-și repare mașinile: 

„Da ce acesta e drum? Cum e viața noastră așa e și drumul.
- E rău? 
- Foarte rău, strici mașina. De ce plătim impozite dacă nu-i nici o socoteală aici”.

„Ne deplasăm da schimbăm cauciucurile foarte des. De două ori pe an. E foarte urât, tare ar fi bine o reparație”.

 „E periculos. Pot să zboare pietre. Iaca numai ce a lovit aici o piatră și mătincă a crăpat. Drum european după cum se vede. Un praf se ridică din urmă și sare tot din mașină. Pe unde mai sunt gropi le mai astupă dar aici pe acest drum parcă vin tancurile din Ucraina, nu mașini”.

Iar dacă unii șoferi speră că, în curând, drumul va fi reparat, alții afirmă că și-au pierdut orice speranță:

„A spus că o să facă, sperăm să fie mai bun.”

 „Drumul acesta ca în desene animate. A întrebat regizorul când o să prindă lupul iepurele și a spus că niciodată că s-ar termina seria, așa și drumul acesta nu va fi făcut”.

Traseul național Soroca-Otaci trebuia să fie reparat încă în perioada anilor 2016-2018. La patru ani de când urma să fie dat în exploatare, lucrările nici măcar nu au început. Compania italiană care se angajase să presteze aceste servicii a dat faliment, iar proiectul a eșuat, spun reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

„Compania din Italia nu a produs nici-un gram de asfalt, nu a adus pietriș. Doi ani drumul nu a fost întreținut deloc, respectiv din cauza asta drumul care era și așa într-o stare avansată de degradare a degradat și mai tare”, a declarat, șeful Direcției Infrastructura de Transport, Radu Rogovei.

Între timp, din cauza majorării prețurilor la materialele de construcție, dar și pentru că starea drumului s-a înrăutățit și mai mult, autoritățile spun că suma necesară pentru reparația drumului aproape că s-a dublat și a ajuns la peste 50 de milioane de euro, față de 30 de milioane, cât erau necesari în 2016.

„În anul 2016 contractul a fost semnat cu 30 de milioane de euro, respectiv din cauza creșterii prețului la materiale de construcție și din cauza faptului că drumul a mai degradat a crescut suma de la 30 la 56 de milioane”, a menționat, Rogovei.

Autoritățile susțin că negociază cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru un împrumut în acest sens, iar licitația ar urma să se desfășoare în luna octombrie. Nu este clar, însă, când vor demara lucrările de reparație a traseului ce se întinde pe o suprafață de aproape 60 de km. 

Distribuie:
Abonează-te acum la TV8.md pe Facebook, Telegram, YouTube, Instagram și TikTok!
TelegramWhatsappViber
Trimite-ne o știre

© 2022 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegram