Pe 31 ianuarie, a fost dezvăluită tema sau logoul Eurovision Song Contest 2023, dar și sloganul oficial - „United By Music” (Uniți de muzică). Noul slogan demonstrează parteneriatul unic dintre Regatul Unit, Ucraina și orașul gazdă Liverpool pentru a aduce Eurovision pe tot globul și puterea incredibilă a muzicii de a reuni comunitățile.
De asemenea, reflectă originile Concursului, dezvoltat pentru a apropia Europa printr-o experiență de televiziune comună în diferite țări, se arată într-un comunicat al Eurovision.
Cu peste 160 de milioane de telespectatori vizionați anul trecut, aspectul identității vibrante și mai largi celebrează această experiență culturală comună, ca „milioane de inimi bat ca una”.
Inspirate de steagul Ucrainei și Regatului Unit, culorile folosite sunt concepute pentru a reflecta bucuria și diversitatea concursului.
Efectul colorat ECG (electrocardiogramă) produce un șir de inimi, fiecare răspunzând la ritm și sunet, pentru a ilustra inima colectivă care bate a tuturor concurenților și telespectatorilor Eurovision deopotrivă. Cu toții suntem „uniți de muzică”. Iar fontul folosit se numește „Penny Lane”, inspirat de semnele din fontă din secolul al XX-lea care afișează numele străzilor din Liverpool și un semn de cap către moștenirea muzicală bogată a orașului.
Proiectat printr-un parteneriat creativ între agenția Superunion din Regatul Unit și studioul de creație ucrainean Starlight Creative, noul brand va fi văzut pentru prima dată în acțiune de către telespectatori în timpul emisiunii de repartizare a țărilor în semifinale, ce va avea loc în această seară, de la ora 21.
„Concursul Eurovision 2023 va fi un eveniment cu adevărat special, iar aspectul creativ este o parte importantă a creării acestei magii. Identitatea din acest an rezumă perfect parteneriatele uimitoare din cadrul Concursului și, mai important, puterea muzicii de a reuni oamenii din întreaga lume”, a spus Martin Green CBE, managing director Eurovision Song Contest 2023.
„Suntem încântați să creăm identitatea vizuală a celui de-al 67-lea Eurovision Song Contest în parteneriat cu agenția ucraineană Starlight și BBC. Pentru tema din acest an, United By Music, soluția noastră a fost inspirată de cercetări care arată că atunci când experimentăm împreună muzică live, inimile umane se sincronizează pentru a bate la unison.
Această perspectivă a condus la conceptul creativ de 160 de milioane de inimi care bat ca una, o idee care surprinde spiritul universal al Eurovision”, a menționat directorul executiv de creație al Superunion, Stuart Radford și directorul de creație, Katherina Tudball.
„Creativitatea și muzica au atât puterea de a uni și de a inspira. Suntem atât de mândri să facem parte din conceptul creativ pentru un eveniment muzical atât de important, când mai mult ca niciodată, trebuie să ne unim ca comunitate globală. Pentru Starlight, este o oportunitate de a reprezenta Ucraina pe o scenă internațională, de a ne prezenta abilitățile creative și muzicale și de a crea ceva care să ne onoreze puterea și puterea unității”, a adăugat Olena Martinova, CEO Starlight Creative.
TV8.md reamintește că semifinalele Eurovision 2023 se vor desfășura pe 9 și 11 mai, iar marea finală - pe 13 mai, la Arena Liverpool de lângă râul Mersey.
37 de țări vor participa la Eurovision Song Contest 2023, potrivit eurovision.tv. Dintre acestea, 31 vor concura în două semifinale pentru a accede în marea finală, alăturându-se țărilor fondatoare: Franța, Germania, Italia, Spania, Regatul Unit și Ucrainei ca țară câștigătoare a ediției din 2022.
Rusia nu participă nici în acest an la Eurovision. Pe lângă aceasta, Macedonia de Nord, Muntenegru și Bulgaria s-au retras de la Eurovision Song Contest 2023.
Republica Moldova urmează să-și aleagă reprezentantul pe 4 martie.
Eurovision 2022 a fost câștigat de Ucraina, reprezentată de Kalush Orchestra, cu piesa „Stefania”. Republica Moldova s-a clasat pe locul 7 datorită fraților Advahov și trupei „Zdob și Zdub”, care au cântat „Trenulețul”.