„Reabilitarea drumurilor naționale constituie unul din obiectivele primordiale ale autorităților, inclusiv și în raport cu partenerii de dezvoltare, care susțin prin diferite fonduri aceste proiecte. În aceste condiții suntem nevoiți să intervenim cu decizii prompte în procesul de realizare a contractelor și să solicităm garanții din partea antreprenorilor privind capacitatea de îndeplinirea a lucrărilor”, a menționat ministrul Economiei și Infrastructurii.
În opinia vicepremierului, progresul lent în realizarea lucrărilor se datorează termenului îndelungat de elaborare a detaliilor de execuție de către antreprenori, modificărilor în proiectele tehnice din cauza executării necalitative a acestora, neachitarea la timp de către antreprenori a materialelor contractate, etc.
În context, Octavian Calmîc a solicitat reprezentanților companiei, Roman Kocurek, director de producție și membru al Consiliului de administrație OHL ZS a.s., și Moises Louredo Casado, director general OHL ZS MO SRL, un plan săptămânal de acțiuni privind mersul lucrărilor, termeni concreți de dare în exploatare a fiecărui segment de drum, etc.
Reprezentanții companiei au recunoscut că se confruntă cu probleme atât obiective, cât și subiective în realizarea prevederilor contractuale, dând asigurări că până la finele anului curent vor depune eforturi maxime în realizarea lucrărilor, încât anul viitor să fie îndeplinite toate obiectivele asumate în reabilitarea drumului. Referindu-se la cerința conducerii MEI de a realiza toate lucrările pe centura de ocolire a municipiului Ungheni, încât la 31 octombrie curent să fie deschisă circulația pe acest segment, reprezentanții OHL ZS a.s. au dat asigurări că vor întreprinde toate măsurile ca acest obiectiv să fie realizat.