Direcția transport public și căi de comunicație a prezentat luni, în cadrul ședinței operative a serviciilor municipale, planul de acțiuni în vederea fluidizării traficului rutier din municipiul Chișinău. Plan care nu i-a fost pe plac Silviei Radu, care i-a reproșat șefului de la transporturi că planul prezentat nu este realist și eficient.

„Nu vreau să fie scrise poveşti, şi compuneri pe care le vedem pe ecran, dar vreau să fie exact pusă în căsuţă fiecare acţiune – planul, când, cât costă, este sau nu posibil, ceea ce e mai ieftin, ceea ce e mai puţin ieftin”, a precizat primarul interimar al Capitalei, Silvia Radu.

Poiată a venit cu un șir de acțiuni printre care se regăsesc instalarea indicatoarelor rutiere, lărgirea unor străzi, organizarea de sensuri giratoare, construcția de parcări multietajate, reparația străzilor ș.a. Lista completă a propunerilor cu care a venit la ședință Oleg Poiată, şeful Direcţiei Transporturi o găsiți mai jos:

– Interzicerea opririi și staționării autovehiculelor pe itinerarul rutelor de autobuz și troleibuz;
– Respectarea strictă de către șoferii unităților de transport public (troleibuze, autobuze, microbuze) a opririlor pentru debarcarea-îmbarcarea călătorilor, doar în stațiile de transport public;
– Amplasarea zilnică a echipajelor INP în cele 12 intersecții din mun. Chișinău cu flux sporit de transport conform dispoziției nr. 274 din 31.10.2017 a INP a IGP, temporar,pînă la identificarea unor soluții tehnice de fluidizare;
– Instalarea indicatoarelor rutiere 3.31 (Oprire interzisă) pe Calea Basarabiei, tronsonul cuprins între str. Ismail și str. Tăbăcăria Veche;
– Instalarea indicatoarelor rutiere care lipsesc în intersecțiile în care a fost reorganizată circulația rutieră prin instalarea delineatoarelor;
– Deconectarea semafoarelor în intersecția bd. Decebal – str. Trandafirilor – str. Sarmizegetusa și înlocuirea indicatoarelor 2.1 (Cedează trecerea) cu indicatorul rutier 2.2 (Trecere fără oprire interzisă);
– Modernizarea semaforului din intersecția str. V. Lupu cu str. Șt. Neaga;
– Demontarea denivelărilor artificiale de pe șos. Muncești;
– Stabilirea direcției de circulație în sens unic pe str. Șt. Neaga și str. E. Coca;
– Stimularea prin intermediul cadrului legislativ și economic a agenților economici la construcția parcărilor multietajate.
– La eliberarea autorizației de construcție, impunerea agenților economici de a asigura blocurile locative cu locuri de parcare în mărime de 100%.
– Implementarea sistemului automatizat de monitorizare și dirijare a fluxului de transport în regim real de timp, prin modernizarea semafoarelor învechite și crearea unei rețele optice de legătură;
– Reparația străzilor de centură, cum ar fi: str. Bucovina, str. Nicolae Milescu-Spătaru, str. Transnistria, str. Industrială, str. Băcioii Noi, Drumul Băcioiului, Ialoveni, str. Meșterul Manole, str. Voluntarilor, str. Uzinelor și Calea Basarabiei;
– Amenajarea spațiilor de refugiu în stațiile pentru transportul public, prioritar pe drumurile cu două benzi de circulație;
– Amenajarea locurilor de parcare în afara carosabilului;
– Strămutarea Gării Auto Centru la periferiile orașului;
– Iluminarea suplimentară a intersecțiilor;
– Instalarea obiectivului de semafor în intersecția str. Ion Pelivan cu str. V. Belinski;
– Supralărgirea str. Studenților, tronsonul între str. N. Dimo și str. M. Sadoveanu;
– Instalarea obiectivului de semafor în intersecția str. Studenților cu str. N. Dimo;
– Reparația str. M. Sadoveanu, tronsonul cuprins între str. Igor Vieru și str. Prof. Ion Dumeniuc;
– Instalarea obiectivului de semafor la intersecția str. Grenoble cu bd. Cuza-Vodă;
– Organizarea circulației în sens giratoriu sau instalarea obiectivului de semafoare la intersecția str. Hristo Botev – str. Independenței – str. Tudor Strișca.
– Reconstrucția și prelungirea str. Mesager, tronsonul cuprins între str. Albișoara și Calea Ieșilor;
– Reparația capitală a str. Albișoara;
– Reconstrucția nudului rutier din str. Ismail – Calea Moșilor – Calea Basarabiei prin construcția unui pod rutier din bd. Dimitrie Cantemir spre str. Vadul lui Vodă;
– Amenajarea bretelelor pentru virarea la dreapta și a insulelor de virare la stînga în intersecțiile unde constructivul acestora permite aceste modificări;
– Supralărgirea str. Uzinelor, tronsonul cuprins între str. Voluntarilor și str. Industrială;
– Supralărgirea str. Vasile Lupu, tronsonul cuprins între str. E. Coca și str. V. Belinski;
– Reparația capitală a str. Ion Creangă în complex cu sensul giratoriu din intersecția str. Ion Creangă – Calea Ieșilor;
– Supralărgirea str. Calea Orheiului din contul benzii de separare;
– Organizarea circulației în sens giratoriu la intersecția str. Calea Orheiului, str. Studenților și str. Socoleni;
– Supralărgirea șos. Hâncești, tronsonul cuprins între str. Sprîncenoaia și str. V. Alecsandri.
– Organizarea circulației în sens giratoriu la intersecția str. Albișoara cu str. A. Pușkin;
– Reconstrucția intersecției bd. Dacia – str. Natalia Gheorghiu, astfel încît să fie posibilă deplasarea directă spre str. București din str. Natalia Gheorghiu.