În medie, un utilizator a vorbit lunar la telefonul fix două ore și 59 de minute, cu 9,6% mai puțin decât în perioada ianuarie – septembrie 2016, un apel având o durată medie de 2,3 minute.
Potrivit datelor prezentate ANRCETI de către furnizorii de servicii de telefonie fixă, în perioada de raportare au fost înregistrate scăderi atât a numărului de abonați, cât și a veniturilor obținute de furnizorii de pe această piață. Numărul abonaților s-a micșorat, față de finalul anului 2016, cu mai bine de 19,5 mii (-1,6%) și a însumat peste 1 mil. 151,7 mii. În consecință, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori ai republicii a scăzut cu 1,6 puncte procentuale și a alcătuit 32,4%.
Urmare a diminuării numărului de abonați și a traficului de voce volumul total al veniturilor de pe piața de telefonie fixă a scăzut, față de nouă luni ale anului 2016, cu mai bine de 21 la sută și a alcătuit peste 530,7 mil. lei. În același timp, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 18,8%, până la valoarea de 50,7 lei.
Conform situației din 30 septembrie 2017, pe piața serviciilor de telefonie fixă activau 21 de furnizori. Cea mai mare cotă de piață, în funcție de venituri, de 96%, era deținută de SA „Moldtelecom”.