Paisprezece stații de cale ferată, care potrivit autorităților nu generează profit, ci doar cheltuieli din partea bugetului public, se propune a fi închise. Un proiect de lege privind modificarea și completarea unui articol din Codul transportului feroviar a fost elaborat de către Ministerul Economiei și Infrastructurii și este propus spre dezbateri publice.

Potrivit proiectului, se propune închiderea stațiilor de cale ferată care generează pierderi, de circa:

– 529 479,6 lei/anual pentru stația Halta 111 km;
– 385 104,8 lei/anual pentru stația Halta 1507 km;
– 486 262,0 lei/anual pentru stația Zaim;
– 473 180,0 lei/anual pentru stației Kulima;
– 533 794,0 lei/anul pentru stația Greceni;
– 407 479,0 lei/anual pentru stația Kiriutnea;
– 798 190,4 lei/anual pentru stația Mereni;
– 635 984,0 lei/anual pentru stația Bahmut;
– 344 131,8 lei/anual pentru stația Hiliuț;
– 2 122 939,0 lei /anual pentru stația Glodeni-Reuțel-Glodeni;
– 312 256,0 lei/anual pentru stația Țîrdea;
– 394 484,0 lei/anual pentru stația Cobîlea;
– 387 290,2 lei/anual pentru stația Ghizdita;
– 104 561.4 lei/anual pentru stația Hadjimus.

CFM a identificat o listă extinsă de stații, activitatea cărora generează pierderi de circa 15 mln. lei, din care fac parte și stațiile nominalizate.

Totodată, în cazul suspendării activității unor stații, angajații întreprinderii nu vor fi concediați, ci transferați la alte stații și filiale CFM.

Stațiile feroviare respective urmează să fie transformate în puncte de oprire pentru trenurile de călători. Orarele și rutele trenurilor nu vor suferi modificări.