După o abundență de oferte pentru vacanța de vară, mulți dintre consumatori se orientează către destinații de vacanță pentru iarnă.

La procurarea unui produs (serviciu turistic), consumatorul trebuie să primească de la compania de turism  următoarele documente:

  • Contractul de servicii turistice, cu indicarea părților contractante, tuturor serviciilor turistice oferite (destinație, perioadă, tip cazare, cu/fără tip alimentare, cu/fără transport, asigurare, alte servicii), prețul produsului (serviciului) touristic evaluat în lei, numărul voucherului și semnăturile părților;
  • Asigurarea medicală, este obligatorie;
  •  Voucherul turistic completat, parafat de către Agenția Turismului a R.M și prestatorul de servicii turistice (compania de tursim);
  • Bonul Fiscal, primit la achitarea valorii contractuale;
  • Factura sau factura fiscală (obligatoriu în cazul – persoanelor juridice, la solicitare în cazul – persoanelor fizice);

Agenția îndeamnă consumatorii să aibă o atenție sporită, întrucât, anterior, pe adresa APCSP au parvenit reclamații cu privire la ne corespunderea ofertei de la destinație cu cea din contract.  Într-un caz, o familie a cumpărat o foaie turistică pentru un sejur în Turcia. Ajunși la fața locului, aceștia au constatat că au fost cazați la un alt hotel, decât cel prevăzut în contractul de servicii turistice, încheiat cu agenția de turism din Moldova. În urma insistenței de a li se oferi cazare în hotelul indicat în contract, turiștii în ziua următoare au fost transferați după solicitare. Mare le-a fost mirarea, când au văzut condițiile neconforme a hotelului mult râvnit, comparativ cu cele promise la momentul procurării foii turistice – lipsa piscinei, derdicarea odăii și schimbarea albiturilor o dată în 7 zile, telefonul și televizorul din odaie defecte, lipsa de acces la rețeaua Wi-Fi.

La revenirea din călătorie, familia a depus o reclamație la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței. În urma acțiunilor întreprinse de către APCSP, agentul economic a soluționat conflictul pe cale amiabilă, prin achitarea unei compensații în mărime de 40% din valoarea costului foii turistice.

Pentru a evita anumite neconformități la ofertele vacanței de iarnă, agenția recomandă următoarele:

  • studiați atent regiunea unde doriți să mergeți în vacanță, zonele de odihnă, hotelele, pensiunile, oferte ce le propun, condițiile;
  •  întru siguranța alegerii pachetului turistic potrivit necesităților dvs, informați-vă în prealabil, care sunt condițiile oferite pentru vacanță, prețul ce necesită a fi achitat, informații privind transportul, asigurările medicale, cazarea, alimentația;
  • citiți și analizați foarte atent contractul împreună cu operatorii turistici, deoarece, în cazul unor neclarități privitor la organizarea vacanței, aceștia se pot eschiva de la responsabilitatea pentru eventuale neconformități;
  • pentru o vacanță de iarnă sigură, echipați-vă cu cele necesare pentru schi: echipament de munte (îmbrăcăminte termică formată din bluză de corp și pantaloni, care să mențină temperatura corpului; îmbrăcăminte mai groasă, geacă de iarnă impermeabilă, mănuși, căciulă, fular ), bocanci, rucsac. Se va evita îmbrăcămintea din bumbac pentru se umezește repede și menține umiditatea pentru mult timp.
  • alegeți oferte de la agenții de turism, în care aveți încredere sau care vi s-au recomandat a fi buni în prestarea serviciilor turistice.