Patru televiziuni din țară, între care și TV8, acuza două case de vânzare a publicității de încheierea unui acord neloial. Acestea au depus o solicitare la Consiliului Concurenței, cerându-i să investigheze o eventuală încălcare a legislației concurențiale.

Două dintre cele patru companii de vânzare a publicității din țară, una care ar fi afiliată liderului PDM, Vlad Plahotniuc, și alta socialiștilor, au convenit să colaboreze. Acestea oferă o reducere clienților care aleg să-și plaseze publicitatea numai prin intermediul lor, împărțind banii 80 la 20 la sută.

Există presupuneri privind unei înțelegeri de cartel pe piața televiziunii. Este o încălcare gravă în domeniul economic și al mass-media. Rog să nu calificați această decizie drept una politică”, a declarat Evhgheni Sergheev, directorul executiv RTR Moldova.

Nemulțumite de modul cum au împărțit piața de publicitate cele două case de vânzări, patru posturi de televiziune au depus o plângere la Consiliul Concurenței.

Dacă nu se va interveni rapid și nu va fi oprită această înțelegere neloială de pe piața publicității, mass-media independentă, posturile semnatare, TV8, Jurnal TV, ProTV, RTR, vor fi puse în mare dificultate, pentru că, pentru noi, publicitatea este practic una dintre cele mai importante surse de existență”, a specificat Mariana Rață, membră a consiliului de administrare TV8.

Contactați de TV8, responsabilii de la Consiliul Concurenței ne-au spus că șefa instituției este plecată la o ședință, refuzând să ne spună când va reveni. Directorul Executiv al Asociației Agențiilor de Publicitate din Moldova, Galina Zablovskaya, a declarat pentru portalul NewsMaker că această înțelegere a devenit cunoscută la sfârșitul anului trecut. Zablovskaya a mai spus că „nu este nimic ilegal și că, din punct de vedere juridic, nu ai ce să le reproșezi”. Aceeași sursă mai scrie că cele două case de vânzări, care dețin 70% din piața TV, au respins categoric existența unui astfel de acord, menționând că „acestea sunt bârfe”.