Ghinion pentru un șofer moldovean. I s-a defectat automobil după ce la service i s-a înlocuit uleiul cu unul de proastă calitate. Șoferul a beneficiat de serviciile unui centru de deservire a automobilelor, acesta solicitând schimbarea uleiului necesar pentru transportul său. După 2-3 luni din momentul înlocuirii uleiului, în cutia de distribuție, computerul de bord a început să-i arate o eroare.

Consumatorul a crezut că problema vine de la vreo piesă defectă și a fost nevoit să se deplaseze la auto-service pentru a depista care este cauza defecțiunilor prezentate de mașină. În urma demontării, mecanicul a constata că piesa respectivă nu poate fi reparată deoarece îi lipsesc careva detalii ale acesteia și, la mijloc ar putea fi, calitatea necorespunzătoare a uleiului recent înlocuit în cutia de distribuție.

Consumatorul s-a adresat imediat către agent economic cu o reclamație. Din cauza faptului că, agentul economic nu a reacționat la reclamația primită, consumatorul a depus o petiție pe adresa Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.

Pentru a constata calitatea uleiului folosit de către agent economic, s-a recurs la o expertiză efectuată de o terță parte, în urma căreia s-a dovedit calitatea necorespunzătoare a uleiului înlocuit.

În aceste condiții, agentul economic a întreprins măsurile necesare pentru soluționarea conflictului pe cale amiabilă, prin restituirea contravalorii produsului și a pagubei materiale în valoare de 9 000 de lei.