Un consumator moldovean a reușit să-și întoarcă banii pentru un multifierbător după ce a depistat că este defect, în pofida faptului că magazinul la care a fost procurat a refuzat să-i returneze banii.

Cum și-a întors un consumator contravaloarea unui multifierbător defect, după doar două luni de utilizare

Multifierbătorul a fost procurat de la un agent economic care comercializează aparate electrice de uz casnic. Pentru a-l procura, consumatorul a fost nevoit să ceară un împrumut în valoare de 3.000 lei de la o organizație de microfinațare.

Cumpărătura însă a fost cu „surprize”. După doar două luni de la exploatarea produsului, aparatul a început să se înfierbânte foarte mult chiar de la conectarea lui în priză și să nu gătească corespunzător.

Din aceste considerente, consumatorul s-a adresat agentului economic cu solicitarea de a-i fi restituită contravaloarea produsului.

Reprezentanții magazinului, însă, nu au oferit un răspuns în cele 14 zile calendaristice stabilite prin lege, ci au reacționat abia după ce consumatorul a depus o plângere în cadrul Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței.

Agentul economic i-a propus consumatorului să repare multifierbătorul la un service centru. Consumatorul, însă a considerat că este în drept să ceară contravaloarea produsului din moment ce acesta s-a defectat chiar la începutul utilizării sale.

Astfel, prin intermediul Agenției, consumatorul a restituit marfa defectă, fiindu-i revendicată solicitarea de a primi contravaloarea produsului.