După tragedia din Kemerovo și recentul incendiu din liceul teoretic „Milescu Spataru” din Chișinău a fost inițiată o petiție prin care se cere introducerea în școli, grădinițe și universități a cursului „Educație prin supravețuire”. Scopul acestuia este de a instrui copii cum să acționeze în situații excepționale.

Autoarea petiției scrie că tragedii ca cea din Kemerovo nu trebuie să se repete, iar imaginile video surprinse de un elev de la incendiul din liceul „Milescu Spataru” din Chișinău demonstrează că „evacuarea a avut loc haotic, copiii erau panicați și nu știau cum să se comporte în astfel de situație. Copiii din clasele primare se află în situație de risc sporit, fiind total dependenți de maturi”.

Astfel, pentru a asigura un nivel optim de siguranță și supraviețuire în situațiile excepționale și tragedii provocate în urma acestora, autoarea petiției consideră că este vitală elaborarea și introducerea în curricula grădinițelor, școlilor, colegilor și universităților unor ore de supraviețuire.

„Scopul disciplinei „Educație pentru Supraviețuire” ar fi deprinderea la copii și tineri a unei atitudini conștiente și responsabile la toate aspectele ce țin de un mod sigur și sănătos de viață, siguranța personală și siguranța celorlalți, inclusiv securitatea digitală, asimilarea de cunoștințe și abilități de recunoaștere și de evaluare a situațiilor periculoase în viața de zi cu zi și în caz de situații de urgență, calamități naturale, tehnologice și sociale, precum și aptitudini și abilități de prim ajutor, pentru a se proteja și pentru a oferi atât auto-ajutor cât și ajutorul reciproc”.

Astfel, autoare petiției propune tuturor părinților, prin semnarea petiției online, să solicite:

– Ministerul Educației, culturii și cercetării în parteneriat cu Ministerul sănătății, muncii și protecției sociale, Administrația publică locală, Serviciul protecție civilă și situații excepționale să elaboreze de urgentă curricula pentru disciplina „Educația pentru Supraviețuire” pentru grădinițe, școli colegii, universități ș.a.

– Introducerea orelor de „Educație pentru Supraviețuire” ca disciplină obligatorie, cu simulări și exerciții practice în curricula de studiu pentru grădinițe, școli, colegii, universități ș.a.

Petiția poate fi semnata AICI și după ce va colecta cel puțin 3000 mii semnături va fi expediată spre Ministerul Educației, culturii și cercetării în parteneriat, Ministerul sănătății, muncii și protecției sociale, Administrația publică locală, Serviciul protecție civilă și Prim-ministru Republicii Moldova.