Constantin Sarcov, co-fondatorul agenției de creație Piko, este este unul din basarabenii care a fost inclus în ediția 2018 a prestigiosului top al celor mai de succes tineri sub 30 de ani creat de revista Forbes România. Topul radiografiază mediul de business al tinerilor lideri sau antreprenori, aducându-i în prim-plan pe aceia care au reușit să rupă clișee, să facă o diferență pozitivă în societate. Cu această ocazie, tânărul moldovean a participat și la Gala de premiere care a avut loc la sfârșit de aprilie la București.

Constantin Sarcov s-a născut la Chișinău, unde a urmat și cursurile Facultății de Arte Plastice și Design, la specializarea design grafic. În studenție a venit la București pentru un internship în cadrul agenției de publicitate Cohn & Jansen JWT și pentru o vizită de studiu la Casa de Producție Carioca.

Și-a început cariera la editura tatălui său, pe poziția de junior graphic designer, însă a simțit întotdeauna că are o apetență către publicitate. A debutat în industrie pe poziția de copywriter, pe parcursul căreia și-a dezvoltat abilitățile de redactare: „Îmi plăcea să scriu și să vin cu idei, eram prea slab pentru a fi designer bun, în schimb partea cu ideile îmi ieșea bine“, scriu cei de la Forbes.

„Am fondat Piko în primul an de facultate, la sfârșitul anului 2007 și începutul anului 2008. Simțeam că trebuie să fac ceva. Împreună cu colegul meu Eugen Catruc și susținuți de tatăl meu am fondat o mică diviziune în cadrul editurii, ceea ce avea să se transforme ulterior în Piko.“ Compania a fost înființată din nevoia de a introduce proiecte mult mai avansate la nivel de creație publicitară, față de cele deja existente pe piața slab antrenată din Moldova. Ca model de inspirație, Constantin Sarcov se ghidează după activitățile marilor agenții internaționale precum Stefan Sagmeister, Snask, Doyle Dane & Bernbach sau Wieden & Kennedy. „Nu suntem o agenție de branding, nu suntem o agenție de digital sau de advertising clasică – ci o agenție care se schimbă la fel de vertiginos cum se schimbă și lumea din jurul nostru“, precizează cofondatorul Piko.

Cifra de afaceri a organizației în 2017 a fost de aproximativ 160.000 de euro. Piko are momentan două birouri, cel din Chișinău și cel mai recent, din Amsterdam. În portofoliul actual de clienți se regăsesc nume mari ca EA Sports Bucharest, Parlamentul Republicii Moldova, Ducati Scrambler, Swiss Cooperation Office.

„Nu știu dacă mi-am setat ca scop să-mi depășesc limitele vreodată. Cred că nu am ajuns la limite nici în proporție de 35%, deci, mai am de explorat și muncit”, menționează Constantin.