Partidul Șor și partidul Socialiștilor sunt lideri la capitolul cheltuieli în campania electorală pentru alegerile locale din 20 mai. Potrivit ultimelor rapoarte depuse la Comisia Electorală Centrală (CEC), cele două partide au cheltuit peste un milion de lei pentru promovarea candidaților în cursa electorală.

Partidul Șor a înregistrat cele mai mari venituri, dar și cele mai mari cheltuieli în campania electorală. Partidul a avut donații din partea persoanelor fizice în mărime de 1.790.000 de lei, iar până acum a cheltuit în campanie 1.687.000 lei, cei mai mulți bani fiind utilizați pentru publicitate – 1,5 mln. Pentru publicitatea TV au fost alocați aproape 540 de mii de lei, sume care au mers la RTR și la Moldova 1, iar pentru publicitatea radio s-au cheltuit aproape 68 mii de lei.

Cele mai mari donații pentru partidul Șor au fost făcute de Pavlușcenco Sergiu și Bublii Liubovi, care sunt fondatorii companiei ce gestionează cafeneaua PLAI, local de pe teritoriul Aeroportului Chișinău. Cei doi au donat în total 220 de mii de lei. O sumă substanțială în mărime de 300 de mii de lei a intrat în contul partidului din partea Ilonei Șor, mama vitregă a lui Ilan Șor.

Menționăm că, partidul Șor și-a înaintat candidați la alegerile locale din Chișinău, Bălți și comuna Jora de Mojloc din raionul Orhei.

Cu sume la fel de substanțiale se laudă și PSRM, care au declarat venituri de 1.300.940 lei, dintre care 345.000 sunt din donații. Potrivit rapoartelor, până acum socialiștii au cheltuit 1.297.000 lei, cei mai mulți bani fiind cheltuiți pentru publicitate – 1.243.655 lei. Aproape 60 de mii de lei au fost utilizați pentru publicitatea la Accent TV, una dintre televiziunile afiliate socialiștilor, iar peste 159 de mii de lei au fost investiți în „Ziarul Socialiștilor”.

Cele mai mari donații în contul electoral al PSRM au fost efectuate de către deputații Alla Dolință, Eduard Smirnov, Oleg Lipskii și Oleg Savva, care au donat peste 100 de mii de lei. Donații grase au fost făcute și de ceilalți deputați socialiști.

Partidul socialiștilor are candidați pentru alegerile de la Chișinău, Bălți, Leușeni, Nemțeni, Jora de Mijloc și Volovița.

Venituri ceva mai modeste de 555 mii de lei a declarat Partidul Liberal, care participă doar la alegerile pentru șefia Capitalei. Potrivit raportului depus la CEC, liberalii au cheltuit până acum 548 mii de lei, dintre care peste 390 de mii au fost utilizați pentru publicitate, iar peste 150 de mii pentru materiale promoționale.

Partidul Nostru, care l-a înaintat pe Nicolai Grigorișin la alegerile din Bălți a declarat venituri de 276 de mii de lei în această campanie. PN a cheltuit până acum 275 de mii de lei pentru publicitate și peste 22 de mii de lei pentru materiale promoționale.

Platforma DA a colectat din donații 237.500 mii de lei pentru campania electorală, 200 de mii de lei fiind donați de Alexandru Machedon, care controlează grupul Starnet SRL. În rapoartele depuse la CEC, Platforma DA a menționat că până acum a cheltuit aproape 235 de mii de lei, dintre care peste 52 de mii au fost utilizați pentru publicitate.

Menționăm că Platforma DA și-a înaintat candidați la alegerile locale din Chișinău, Bălți și Pîrlița.

Partidul Democrat a raportat venituri de 13.105 lei în această campanie electorală, iar până acum au cheltuit peste cinci mii de lei pentru publicitate și aproape 8 mii de lei pentru materiale promoționale.

Democrații nu și-au înaintat candidați la șefia Capitalei și a municipiului Bălți. În schimb, aceștia participă la alegerile din Volovița, Pîrlița, Jora de Mijloc, Nemțeni și Leușeni.

Partidul Popular din Republica Moldova a declarat venituri de 10 mii de lei, dintre care au cheltuit deja 9.969 de lei pentru promovare. Menționăm că Partidul Popular l-a înaintat pe Maxim Brăila la alegerile pentru șefia Capitalei.

Partidul Democrația Acasă, partidul Casa Noastră-Moldova și partidul Verde-Ecologist nu au deschis conturi bancare pentru campanie electorală, iar Partidul Unității Naționale nu a depus încă rapoartele la CEC.