În contextul în care comerțul electronic se intensifică la nivel mondial, inclusiv în rândul cetățenilor moldoveni, un consumator originar din Criuleni a procurat o mașină de spălat vase, utilizând pentru aceasta o platformă online.

Pentru bunul procurat acesta a achitat în jur de 10.000 lei, primind și un certificat de garanție. După doar 4 luni de la exploatarea obiectului de uz casnic, mașina s-a dovedit a fi neconformă – aceasta nu încălzea suficient apa și nu spăla corespunzător vasele.

În aceste condiții, consumatorul s-a adresat la agentul economic vizat pentru a i se repara mașina. Ca răspuns, agentul economic a invocat faptul că piesa ce necesită a fi schimbată trebuie procurată din țările europene. Ulterior, consumatorul a așteptat remedierea acestei situații timp de 3 luni din momentul adresării. După expirarea acestui termen, consumatorul din nou a fost refuzat, defecțiunile produsului rămânând neînlăturate.

Drept rezultat, consumatorul s-a adresat cu o petiție în scris la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, prin aportul căreia acestuia i-a fost restituită contravaloarea produsului procurat.