Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) a fost sesizată în ultima perioadă de numeroși consumatori privind prestarea necalitativă a mai multor servicii. Astfel, de la începutul anului au fost înregistrate 32 de petiții, iar în luna iulie cetățenii s-au plâns pe reparația autovehiculelor, calitatea serviciilor turistice și altele.

APCSP  a înregistrat cinci cazuri în care consumatorii s-au plâns pe reparația necorespunzătoare a automobilelor. De obicei, clienții spun că piesele înlocuite nu sunt de calitate sau nu au fost efectuate lucrări corespunzătoare de vopsire a mașinii, schimbare a uleiului etc, dar de această dată consumatorii au reclamat încălcarea drepturilor lor de a primi bonul fiscal. Aceste petiții au fost redirecționate către Serviciul Fiscal de Stat, care urmează să le examineze conform competențelor.

Totodată, în perioada sezonului estival, consumatorii rămân nemulțumiți și de calitatea serviciilor turistice. Au fost înregistrate două petiții privind cazarea necorespunzătoare în cadrul hotelurilor și patru petiții privind calitatea serviciilor aviatice.

Ceea ce ține de achiziționarea produselor, consumatorii au întâmpinat probleme la procurarea încălțămintei neconforme (trei petiții), a unui telefon mobil cu defect, televizor neconform, congelator. După ce toate s-au dovedit a fi necalitative, consumatorii au cerut înlocuirea produselor sau restituirea banilor.

În adresa Agenției au parvenit și plângeri de genul: înșelare la volum în cadrul unei stații PECO, serviciu necorespunzător de telefonie mobilă și internet, diferența de preț raft-casă, practici comerciale incorecte în cadrului unei case de amanet etc.