După ce astăzi, 1 august, Maxim Melinti s-a pocăit în public cerându-și iertare de la biserică și anunțând terminarea oricărei colaborări cu centru GenderDoc - M, politologul Dionis Cenușa spune în patru puncte părerea sa despre cazul părintelui Maxim Melinti și despre intoleranțele bisericii.

1. Cazul preotului Melinti este extrem de grav. În aceste zile, el renunță la propriile convingeri referitor la caracterul binevoitor al religiei ortox-creștine pentru a fi primit înapoi în sânul bisericii, care l-a exclus pe motivul că Melinti ar promova păcatul când contactează cu minoritățile sexuale.

2. Este trist și grav ca un preot este izolat de comunitatea religioasă pentru a fi forțat să admită că a greșit atunci când a manifestat și promovat o atitudine tolerantă față de cei discriminați.

3. În mod practic, Biserica Ortodoxă controlată de la Moscova face curățenie în propriile rânduri, folosindu-l pe preotul Melinti ca pe un anti-exemplu. Prin urmare, comunitatea preoților se va abține de orice exprimare a toleranței, deoarece „poliția” din interiorul bisericii îi poate penaliza.

4. Capitularea lui Melinte ne demonstrează cât de vulnerabil poate fi un preot tolerant în interiorul unei instituții rigide, care contracarează orice semn de gândire neconvențională, pozitivă și incluzivă față de cei pe care biserica îi tratează ca pe un ‘păcat’.

În concluzie Cenușă spune: „Cu sau fără factorul rusesc, biserica nu are niciun privilegiu comparativ cu celelalte instituții în stat, care potrivit Constituției este laic. De aceea, presiunile la care a fost expus preotul Melinti sunt inadmisibile, nu doar pentru că sunt o formă de violare a drepturilor omului (presiuni psihologice, hărțuire), dar și pentru că în esență încurajează comportamentul intolerant față de grupurile discriminate în societate”.

Amintim că, preotul Maxim Melinti a fost oprit din a oficia slujbe pentru că ar fi promovat minoritățile sexuale.