Facebook va ascunde din News Feed postările care promovează site-uri unde este găzduit conţinut furat, sau însoţit de prea multe reclame. Concret, postările distribuite de paginile la care suntem abonaţi vor fi penalizate nu doar pentru descrieri şi poze înşelătoare (clickbait), ci şi pentru link-urile care duc spre site-uri unde este găzduit conţinut de slabă calitate, scrie go4it.ro.

În stilul caracteristic, Facebook nu cenzurează pur şi simplu conţinutul de la afişare, decât dacă acesta încalcă în mod flagrant regulile de postare. În schimb, algoritmii folosiţi pentru stabilirea priorităţii la afişarea în News Feed diminuează până la irelevanţă conţinutul evaluat ca fiind mai puţin interesant pentru anumite grupuri de utilizatori. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru postările penalizate pe criterii de calitate a conţinutului, însă mai agresiv, postările respective efectiv dispărând de pe Facebook.

Des întâlnite în mediul online, site-urile care folosesc conţinut furat pentru a genera afişări în pagini înţesate cu reclame şi-au făcut simţită prezenţa şi pe Facebook, promovând conţinut aparent legitim.

Lăsând fără vizibilitate paginile care o folosesc, administratorii Facebook speră descurajeze practica duplicării conţinutului preluat din surse legitime, scopul acestora de a genera venituri prin afişarea de reclame nemaifiind atins.

Pentru a stabili autenticitatea conţinutului promovat pe diverse pagini, Facebook va compara textul acestora în căutare de potriviri cu alte pagini şi site-uri cunoscute. Numărul de potriviri găsite este folosit pentru a determina dacă site-ul respectiv fură sau nu conţinut din alte surse, iar numărul şi tipul reclamelor ajută la încadrarea acestuia pe criterii de calitate a conţinutului.