Avionul de pasageri indonezian care s-a prăbuşit luni la scurt timp după decolarea de pe aeroportul internaţional din Jakarta era un aparat nou, având doar două luni şi 800 de ore de zbor, au indicat oficiali locali din domeniul securităţii aviatice, citaţi de dpa, Reuters şi AFP, transmite Agerpres.

Este vorba de un aparat Boeing 737 MAX 8, o variantă mai eficientă energetic a lui Boeing 737, intrată în serviciul comercial anul trecut. Boeing a primit 4783 de comenzi pentru 737 MAX, din care 219 au fost livrate la finele lui septembrie. Lion Air, compania indoneziană low-cost de care aparţinea aeronava prăbuşită, a primit 13 dintre ele. Accidentul de luni este primul de pe plan mondial al unui aparat Boeing 737 MAX 8.

Cursa JT610 a Lion Air, cu 189 de oameni la bord – între care doi bebeluşi, un copil şi opt membri ai echipajului – a pierdut legătura cu turnul de control la 13 minute de la decolare şi a căzut la circa 15 km nord în largul insulei Java din arhipelagul indonezian. Aparatul decolat la ora locală 06.20 (23.20 GMT, duminică) ar fi trebuit să aterizeze la Pangkal Pinang, pe insula Bangka, la ora 07.20.

Circa 20 de pasageri erau angajaţi ai Ministerului de finanţe, care se întorceau de la o reuniune, a confirmat ministerul.

Şeful operaţiunilor de salvare a declarat că nu sunt semne că ar exista supravieţuitori, iar o parte din rămăşiţele pământeşti ale celor aflaţi la bord au fost localizate. Generalul Nugroho Budi Wiryanto, director de operaţiuni al Oficiului naţional pentru căutare şi salvare, a afirmat că au fost localizate şi înregistratoarele de zbor ale avionului.

Dat fiind că avionul a căzut în ape relativ puţin adânci – 30-35 metri -, recuperarea cutiilor negre ar trebui să fie mai uşoară.

Lion Air a precizat că pilotul şi copilotul aveau peste 11.000 de ore de zbor , iar potrivit agenţiei indoneziene pentru meteorologie condiţiile meteo erau considerate sigure în momentul decolării.

Lion Air, creată în 1999, a fost scoasă de pe lista neagră a securităţii aeriene a Uniunii Europene în 2016. Singurul accident fatal în care a mai fost implicat un avion al său a fost în 2004, când un aparat MD-82 s-a prăbuşit la aterizare la Surakarta (insula Java) şi 25 din cele 163 de persoane aflate la bord şi-au pierdut viaţa.