Calea Ferată din Moldova va avea 12 locomotive noi, dar și va fi renovat un Depou. Un contract în acest sens, a fost semnat, marți, 6 octombrie, de administrația CFM și reprezentanții companiei americane, câștigătoare a licitației. Documentul prevede că firma va livra primele locomotive la începutul anului 2020.

Totodată directorul Căii Ferate din Moldova a declară că timp de 40 de ani nu au mai fost cumpărate locomotive. Astfel, Iurie Topală spune că pentru procurarea acestora și renovarea depoului vor fi alocați 45 milioane de euro sunt pentru procurarea locomotivelor, iar 55 de milioane pentru reabilitarea infrastructurii.

”Astăzi avem o mare dificultate în ceea ce ține transportului de marfă, și nu avem locomotive cu ce transporta această marfă. 45 milionae sunt pentru procurarea locomotivelor, iar 55 de milioane este pentru reabilitarea infrastructurii. Cred că anul viitor vom începe reabilitata tronsonului dinspre Tighina spre Giurgiulești. Acest tronson va fi reparat capital”, a anuțat Iurie Topală, directorul CFM.

Locomotivele urmează să aibă o capacitate a motorului de 2 982 Kw și să corespundă tuturor standardelor ecologice.

Planul de achiziționare a locomotivelor face parte din amplul și ambițiosul Proiect de Restructurare și Reorganizare a Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Banca Europeană de Investiții și Uniunea Europeană.