Ministerul Economiei și Infrastructurii a semnat un Memorandum de înțelegere cu Societatea pe acțiuni deschisă „Compania de administrare a holdingului „Belavtodor” pentru proiectul de reabilitare a două porțiuni de drumuri naționale. 

Porțiunile de drumuri care urmează a fi restabilite sunt următoarele:
– M1: „frontiera României – Leușeni – Chișinău – Dubăsari” – (km 94 – km 103). Această secțiune este un drum existent (parte din șoseaua de ocolire a municipiului Chișinău) cu două benzi; în conformitate cu proiectul, se intenționează extinderea la patru benzi și construirea a trei noi intersecții la diferite niveluri.

– M3: ocolirea Vulcănești. Proiectul prevede construcția unui drum nou pentru asigurarea unui trafic fără obstacole în direcția Chișinău – Giurgiulești și este ultima secțiune în această direcție.

„O lună și jumătate a trecut de la ultima noastră ședință, la care au fost discutate aspecte importante legate de dezvoltarea cooperării reciproce și implementarea proiectelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere. Tot în cadrul întâlnirii am invitat compania Belavtodor să participe la dezvoltarea infrastructurii drumurilor naționale, având în vedere experiența bogată a partenerilor belaruși în construcția de drumuri și poduri. Iar acum suntem aici și acesta este doar începutul cooperării noastre comune. Mulțumesc tuturor pentru munca depusă la elaborarea textului memorandumului”, a menționat în acest context Chiril Gaburici, ministrul Economiei și Infrastructurii, potrivit unui comunicat al MEI.

De asemenea, cu suportul companiei beloruse va fi elaborată justificarea tehnică și economică a proiectului de reabilitare a secțiunii drumului M1 de la Chișinău la Leușeni: „Această secțiune a drumului face parte din Rețeaua transeuropeană de transport și este una dintre principalele rute occidentale care leagă Republica Moldova de Uniunea Europeană”, precizează reprezentanții ministerului.

„Îmi doresc ca aceste proiecte comune pe care le-am pornit să aducă noi oportunități pentru cetățenii din ambele state. Pentru că infrastructura înseamnă dezvoltare și creștere economică”, a declarat Iurii Masiuk, directorul general al Companiei Belavtodor,

Finanțarea programului este asigurată printr-un împrumut al Băncii de Dezvoltare a Republicii Belarus. Potrivit MEI, costul contractelor, suma și termenii împrumutului vor fi determinate ca urmare a negocierilor tehnice și financiare.