/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 787: Atac la Odesa și prognoză sumbră! ISW: Amenințare voalată pentru Moldova. Rusia avansează rapid

Directorul CALM critică acțiunile primarilor din Nisporeni și Taraclia: „E grav și e nebunie totală”

missing
10 iunie 2019, ora 11:05

Directorul executiv al Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM), Viorel Furdui, critică dur reacțiile primarilor din raionul Nisporeni, după ce aceștia au semnat o declarație prin care recunosc Guvernul Filip ca fiind legitim, dar și pe cele ale primarului de Taraclia, care a declarat că va conlucra cu noul Guvern al Maiei Sandu. Furdui consideră că aleșii locali trebuie să se distanțeze de politica care se face la nivel central și să-și concentreze activitatea pe chestiuni care vizează strict teritoriul pe care îl administrează.

„E nebunie totală. Ceea ce se întâmplă e grav. Unii declară una, alții – alta. Autoritățile locale nu au treabă cu toate procesele la nivel central. Trebuie să existe o reținere. Trebuie să lucrăm după stat de drept. Nimeni nu are dreptul să le dea indicații autorităților locale: nici foștii, nici actualii. Relațiile se bazează pe colaborare. Eu cred că așa și va fi. Acum unii încearcă să se implice în jocuri politice, unde autoritățile locale nu-și au locul”,  a declarat Viorel Furdui pentru tv8.md.

„Care este logica să ceri membrilor tăi de partid să spună că îi susțin? Mai ales că mecanismele de presiune asupra autorităților locale sunt atât de mari că mulți pur și simplu nu pot să zică nu”, întreabă  indignat Furdui.

„Autoritățile locale sunt obligate să lucreze cu orice guvernare care este. Conform legislației, hotărârile Guvernului poartă un caracter de recomandare pentru autoritățile locale, nu există raporturi de subordonare”, a precizat expertul în administrație locală.

Atăzi, a fost făcută publică o declarație semnată de mai mulți primari din localitățile Nisporeni, dar și preşedintele acestui raion, care sunt reprezentanți ai Partidului Democrat, prin care au condamnat „actele de trădare de ţară ale lui Igor Dodon, Maia Sandu şi Andrei Năstase”.

Aleșii locali au declarat că ar fi legitim Guvernul condus de premierul Pavel Filip, chiar dacă noua majoritate parlamentară a investit un nou Executiv. „Semnatarii prezentei Declaraţii, recunoaştem ca fiind legitim guvernul actual, condus de prim-ministrul Pavel Filip. Votul din Parlament al PSRM şi ACUM este unul ilegal, încălcând toate dispoziţiile Constituţiei Republicii Moldova, ale legilor ţării şi încălcând voinţa poporului”, cred primarii de Niisporeni.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegram