Fostul deputat liberal-democrat Chiril Lucinschi afirmă că a primit mai multe oferte de la democratul Vladimir Plahotniuc în perioada în care activa în Parlament. Acesta i-ar fi propus mai întîi să creeze împreună un monopol pe piața media, deoarece Lucinschi era proprietarul postului de televiziune „TV7”. Dezvăluirile au fost făcute de Chiril Lucinschi în cadrul emisiunii „Cutia neagră” de la TV8.

Ex-deputatul mai spune că, în perioada în care era președinte al Comisiei parlamentare educație, cultură și mass-media, ar fi fost abordat din nou de Plahotniuc să pună ceva la cale.

„Am avut o discuție unde am primit o ofertă. Fiind președintele comisiei care selectează candidații pentru Consiliul de Observatori al companiei „Teleradio Moldova” mi-a propus să vin cu candidatureica și cum din partea PLDM, dar de fapt să fie oamenii lui Plahotniuc”, a povestit Lucinschi, precizând că a refuzat oferta.

În schimbul unor potențiale servicii, Plahotniuc i-ar fi promis lui Lucinschi că „tot ce ține de businessul meu o să fie aranjat bine, adică nu voi fi deranjat de nimeni”.

Ulterior, Lucinschi ar fi primit două oferte să vândă televiziunea.

„În 2013 a fost o propunere interesantă să fie cumpărată televiziunea de Banca de Economii. Propunerea a venit prin intermediari. Când am refuzat mi s-a propus altă soluție: să fac un schimb cu hotelul Codru. Eu am zis că hotelul costă mai mult decât televiziunea și el mi-a zis că diferența va fi achitată de creditul de la BEM. Mi s-au întins multe astfel de capcane cu oferte ascunse” afirmă Chiril Lucinschi.

Precizăm că Chiril Lucinschi a fost condamnat de prima instanță la cinci ani de închisoare, fiind învinuit că a primit de la Ilan Șor 440 000 de dolari în contul companiei „IPA International” în baza unor contracte fictive. Procurorii afirmă că banii ar proveni de la BEM, iar Lucinschi știa despre spălarea lor.