Consiliul Audiovizualului (CA) confirmă, tangențial, informațiile apărute în ultimul timp în mass-media cu privire la intenția postului de televiziune „Accent TV” de a retransmite emisiunile postului rusesc „Pervîi Kanal”. Mai mult, potrivit CA, „Accent TV” dorește să-și schimbe denumirea în „Primul Canal Moldova”. În prezent, emisiunile Pervîi Kanal sunt retransmise de către postul de televiziune „PRIME”, proprietarul căruia este ex-liderul democrat, Vlad Plahotniuc.

Membra CA Lidia Viziru a confirmat pentru Media-azi.md că întreprinderea Telesistem SRL, care deține postul Accent TV, a solicitat, pe 24 iulie 2019, printr-o scrisoare reperfectarea condițiilor la licența de emisie pe care o deține prin schimbarea denumirii postului de televiziune din „Accent TV” în „Primul Canal Moldova” și aprobarea noii structuri a serviciului media audiovizual.

Potrivit Lidiei Viziru, în urma examinării solicitării, CA a anunțat postul Accent TV, pe 31 iulie 2019, că pentru aceasta sunt necesare și alte documente suplimentare. Membra CA s-a referit la contractul cu privire la retransmisiunea, achiziționarea și preluarea programelor realizate de către furnizorul serviciilor media, ce nu se află în jurisdicția Republicii Moldova, încheiat între AO „Pervîi Kanal Vsemirnaia Seti” și „Telesistem” SRL. La fel, trebuie prezentat și actul care confirmă dreptul de utilizare a logotipului AO „Pervîi Kanal Vsemirnaia Seti”, precum și actul care ar confirma utilizarea denumirii și a elementelor de identificare a serviciului media audiovizual „Pervîi Canal Moldova”, adică sigla.

Precizăm că beneficiarul postului de televiziune Accent TV este Vadim Ciubara, proprietarul Media Invest Service (Медиа Инвест Сервис OOO – 100%), despre care jurnaliștii de investigație RISE Moldova au scris că ar fi „consilierul din umbră” al președintelui Igor Dodon.