Ministrul Economiei Anatol Usatîi nu se arată deranjat de declarațiile deputaților care l-au amenințat cu o moțiune de cenzură, dacă nu-și retrage ordinul prin care a dispus majorarea tarifelor pentru călătoriile interurbane. Usatîi spune că nu va da înapoi și trebuie deja de pus la punct toată procedura de implementare tehnică a ordinului.

„Sunt ferm convins și echipa mea m-a convins că aceasta este unica soluție pentru a debloca situația în domeniu. Și acest ordin nicidecum nu va fi anulat. A fost bine gândit și demult cântărit. Noi deja vorbim de implementarea tehnică a ordinului”, a declarat Usatîi la ședința de astăzi pe care a avut-o cu transportatorii.

Conducerea ANTA a anunțat că este pregătit deja graficul eșalonat de încadrare a unităților de transport pe categorii de confort. Prima perioadă va fi  1 februarie- 1 aprilie și vor trece testarea aproximativ o treime din mașini. A doua etapă va fi până la 1 iunie și finalitatea va fi la 1 octombrie.

Transportatorii se plâng că există raioane îndepărtate unde stațiile de testare nu pot trece la etapa de certificare a unităților de transport pe categorii de confort, respectiv, mașinile trebuie să se deplaseze la distanțe mari pentru testare.

Conducerea ANTA a anunțat că, în prezent, doar 18 stații de inspecții tehnică din cele o sută existente sunt gata să certifice unitățile de transport.

„Nu cred că va fi posibil în fiecare raion, dar în săptămânile imediat următoare numărul stațiilor se va dubla. Săptămâna viitoare vom avea și o ședință cu experții stațiilor pentru a le explica procedura”, a declarat Iulian Postică, secretar de stat la Ministerul Economiei.

„După estimările noastre, prima treime o să treacă ușor testarea, dar apoi vor începe primele probleme. Minimul investițiilor este de 2000 de euro pe unitate. Nu putem estima acum care este numărul unităților de transport care nu vor corespunde cerințelor”, a spus Oleg Alexa, președintele Consiliului Asociației Patronale a Transportatorilor Auto.

Acesta a insistat să fie publicat proiectul de memorandum pe care îl pregătesc pentru semnare cu Ministerul Economiei, pentru a nu mai apărea discuții în societate cu privire la înțelegeri ascunse cu transportatorii.

De asemenea, transportatorii vor să prezente și calculele lor care arată un tarif necesar de 90 de bani pentru un kilometru. Acest tarif de 60 de bani, care a fost acceptat de Guvern, ar acoperi doar jumătate din cheltuieli.

În prezent, în R. Moldova activează 508 operatori de transport și sunt înregistrate 724 de rute interaionale. În baza de date sunt 6500 de unități de unități de transport, iar mai mult de jumătate au peste 20 de ani.

 

 

Suntem liberi și scriem pentru tine. Tu meriți! O facem cu pasiune, dedicație și onestitate. Iar pentru a continua, avem nevoie de ajutorul tău!

Susține redacția TV8.md cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon.

Îți mulțumim!