Un început impresionant pentru promovarea ofertei turistice a Moldovei pe piața scandinavă, care a demarat la cel mai mare eveniment din industria de turism din Europa de Nord – MATKA 2020, in perioada 16-19 ianuarie 2020.

Peste 50 mii de consumatori și aproape 20 mii de profesioniști au avut ocazia să exploreze piețe emergente precum Moldova, pentru oferta premium de servicii turistice. Statele Scandinave: Suedia, Danemarca, Finlanda și Norvegia sunt în căutare de un produs turistic mai scump, axat pe turism de experiență, aventură ușoară și sustenabilitate – ceea ce Moldova poate să ofere.

Aceste țări cu cel mai înalt PIB per capita și cu 5 săptămâni minimum de vacanță anual au generat o creștere extensivă a turismului emițător cu o valoare de peste 63 miliarde de dolari în 2019, în special în segmentul de vârstă 20-64 ani, turiști în căutare de experiențe imersive și destinații turistice necunoscute.

Moldova a avut o prezență de calitate, cu stand de țară sub brandul național „Pomul Vieții” și o serie de activități conexe : întâlniri cu presa locală de specialitate, comunicare digitală, proiecții video și tururi virtuale 360 – toate menite să crească vizibilitatea Moldovei pe platformele extrem de concurențiale ale expoziției.

Activitățile de promovare au fost organizate de Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova, ANTRIM, în cadrul programului de marketing a destinației turistice „Moldova. Discover the roots of life #BeOurGuest”, cu suportul Agenției de Investiții din Moldova și a Proiectului de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UK aid.

Agenția de Investiții, administrator al brandului de țară și promotor instituțional al ofertei de export și investiționale a Republicii Moldova pe piețe externe, acordă un sprijin consolidat sectorului turistic spre valorificarea potențialului acestuia. “Oferta turistică a țării se pliază perfect cu așteptările turiștilor străini în căutare de experiențe autentice și inedite, fapt care necesită o comunicare amplă și consecventă. Sprijinul financiar al activității expoziționale pentru 2019 a constituit peste 1 milion 134 mii lei, asigurând participarea a 55 de agenți economici la expozițiile internaționale derulate în 7 țări, iar în cadrul sesiunilor de B2B organizate prin concursul Agenției au fost antrenați 54 de prestatori de servicii turistice din Republica Moldova și 34 din străinătate. Promovarea ofertei turistice pe noi piețe-sursă, conectarea Republicii Moldova la fluxul turistic internațional prin elaborarea rutelor transfrontaliere, creșterea competențelor prestatorilor de servicii turistice, diversificarea produsului turistic local în conformitate cu tendințele moderne – rămân a fi obiectivele prioritare ale Agenției de Investiții și pentru 2020”, a menționat directorul general al Agenției de Investiții, dna Rodica Verbeniuc.

Pentru următoarea perioadă, ANTRIM va organiza mai multe tururi de presă pentru media de specialitate scandinavă și va susține organizarea tururilor de familiarizare pentru partenerii membrilor săi. Reamintim că în noiembrie 2019, 3 cei mai importanți tur-operatori locali, membri ANTRIM, au participat la un tur de evenimente B2BMeet the world – Nordic Roadshow” în Țările Scandinave: Suedia, Norvegia, Finlanda și Danemarca unde au stabilit mai multe contacte cu operatorii nordici.

Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID, Guvernul Suediei și UKaid este partenerul strategic de implementare a programului de marketing a industriei turismului din ultimii 4 ani. „Datorită acestor eforturi concertate de promovare din ultimii ani, Moldova a demonstrat reușite remarcabile, intrând în topul destinațiilor recomandate de Lonely Planet, National Geographic sau Forbes  a fi descoperite de turiștii în căutare de experiențe inedite, cifra turiștilor fiind estimată la 1,7 milioane în 2018, care au generat o valoare de 500 milioane de dolari a cheltuielilor în Moldova, contribuind astfel la circuitul economic primar si conex al industriei turismului receptor. Miza critică rămâne captarea acestui flux de vizitatori străini în structurile de cazare și în activitatea economică a tur-operatorilor și agențiilor de turism locale”, a explicat Diana Lazăr, vice-director al Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Suntem liberi și scriem pentru tine. Tu meriți! O facem cu pasiune, dedicație și onestitate. Iar pentru a continua, avem nevoie de ajutorul tău!

Susține redacția TV8.md cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon.

Îți mulțumim!