Comentatorul politic Vitalie Andrievschi, director al Institutului de Politică Efectivă (IPE), se arată mirat de cifrele prezentate de șeful statului Igor Dodon, care s-a plâns că este atacat zilnic în presă și pe rețelele sociale, iar atacurile ar fi regizate, în acest scop cheltuindu-se 1,5-2 milioane de lei pe zi.
Andrievschi se întreabă câți bani cheltuie Igor Dodon pentru a plăti persoanele care să monitorizeze non-stop sursele media și informațiile ce apar pe internet despre președinte și să facă analize.
„Cifre fantastice de la prședinte. Igor Dodon a declarat că: „Noi monitorizăm zilnic resursele media și fixăm 250-300 de atacuri la președinte. Am estimate cât ar costa acestea. Cheltuielile zilnice ajung la 1,5-2 milioane de lei”.
În primul rând, pentru a monitoriza zilnic toată presa din R. Moldova îți trebuie un grup de oameni, care zilnic să privească toate canalele de televiziune, să citească toate site-urile, blogurile, rețelele sociale, ziarele etc. După asta să pregătească rapoarte și să le analizeze. Mă îndoiesc că toți angajații Președinției ar reuși să facă față. Dacă de asta se ocupă alți oameni, atunci întreținerea lor necesită resurse importante. Cine plătește?”, întreabă Andrievschi într-o postare pe Facebook.
Având la bază „cifrele fantastice” anunțate de Dodon, expertul calculează că „atacurile la președinte” ar costa anual 550-730 de milioane de lei.
„Dacă nu mă îndoiesc, toată piața de publicitate din R. Moldova costă mai puțin. În campania electorală pentru alegerile locale, socialiștii, dacă este să credem rapoartelor financiare, au cheltuit circa 5 milioane de lei. Reiese că în trei zile de „atacuri la președinte” se cheltuie mai mult decât întreaga campanie electorală a socialiștilor.
Înteresant, cine astăzi în R. Moldova își permite, cu mult timp înaintea alegerilor, să cheltuie așa sume și pentru ce? Președintele a promis să facă o anchetă. Așteptăm”, a adăugat Vitalie Andrievschi.
Precizăm că Igor Dodon a declarat în cadrul unei ediții „Președintele Răspunde” că este atacat de oponenții săi politici, care încearcă să discrediteze instituția prezidențială și lansează „fake-uri și aberații” despre familia sa și Președinție.
„Zilnic sunt peste 250-300 de atacuri în adresa președintelui. Acum facem o evaluare cam cât ar costa și e vorba de 1,5-2 milioane de lei pentru conturi sponsorizate pe Facebook, emisiuni create și publicate pe diferite canale Youtube. Imaginați-vă! Zilnic oponenții mei cheltuie câte 1,5 milioane de lei pe campanii de manipulare”, a declarat Dodon.
„Ziarul de Gardă” a publicat recent o investigație despre averile și afacerile de milioane ale oamenilor din anturajul lui Igor Dodon și un material despre vacanțele de lux ale familiei Dodon din ultimii 15 ani.