Ziua Internațională a Copilului, marcată anual la 1 iunie, declarată lucrătoare în acest an. Precizarea a fost făcută pentru IPN de către Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, care face trimitere la Codul Muncii. Conform acestuia, ziua de 1 iunie nu este declarată zi de sărbătoare, nelucrătoare. În anii precedenți, cu excepția anului 2020, această zi era declarată liberă pentru bugetari prin hotărâre de Guvern.
„Codul Muncii se bazează pe sistemul de parteneriat social. Pentru a aduce unele modificări în acest document, este necesară asigurarea unui consens între partenerii sociali: Guvern, patronate și sindicate”, menționează reprezentanții Ministerului cu privire la declararea acestei zile, nelucrătoare.
„Este important ca în procesul elaborării normelor de reglementare a relațiilor de muncă și a relațiilor social-economice să nu fie neglijate drepturile salariaților, dar nici drepturile angajatorilor. Respectiv, propunerile de modificare a legislației muncii trebuie să garanteze obiectivitatea acțiunilor propuse și asigurarea respectării principiilor de bază ale parteneriatului social”, adaugă aceștia.
Instituția precizează că, în cadrul negocierilor purtate între partenerii sociali, vor continua discuțiile pe marginea problemei abordate până la atingerea unui consens, iar consensul își va găsi reflectare într-un proiect de lege de modificare a art. 111 din Codul Muncii.
În anul 2016, ziua de 1 iunie a fost inclusă în Hotărârea Parlamentului cu privire la zilele comemorative, zilele de sărbătoare și zilele de odihnă în Republica Moldova. Însă, de atunci, modificarea în cauză nu a fost operată și în Codul Muncii.




































