Cetățeanul francez Arif Franck Charles, fondatorul companiei „Le Bridge Corporation Limited”, care în iulie curent cumpărase 25% din capitalul social al firmei „Gările Auto Moderne”, care a luat în concesiune toate gările și stațiile auto de pe teritoriul R. Moldova, și-a cedat recent cota parte omului de afaceri Alexandru Vîlcu.
Anterior, compania „Le Bridge” a anunțat Ministerul Economiei că vrea să întoarcă statului „Tutun CTC”, pe care o privatizase în ianuarie 2019. Investitorul străin vrea să-și întoarcă banii, peste 167 milioane de lei. Francezul renunță la afaceri după ce noua guvernare a anunțat că procesele de privatizare au fost viciate și au inițiat o anchetă parlamentară la acest subiect.
În prezent, compania „Gările Auto Moderne” are doi coproprietari. Oksana Demcenko din Ucraina deține o cotă parte de 50% din afacere și Alexandru Vîlcu alte 50% (25% pe numele său și 25% prin intermediul firmei „Ramin-Lux” la care este fondator), scrie Ziarul de Gardă.
Amintim că, în decembrie 2018, după un concurs cu un singur participant, Agenția Proprietății Publice a dat în concesiune gările și stațiile auto firmei „Gările Auto Moderne”, ai cărei fondatori erau compania de construcții „Exfactor-Grup” (85%) și cetățeanul american Lluka Muco (15%).
După mai puțin de jumătate de an, „Exfactor-Grup” și cetățeanul american Lluka Muco au renunțat la calitatea de asociați la compania „Gările Auto Moderne”, aceasta ajungând în mâinile Oksanei Demchenko, cetățeană a Ucrainei.
Peste câteva săptămâni, în iulie 2019, firma concesionară a autogărilor și-a schimbat din nou proprietarii: 50% au rămas în portofoliul Oksanei Demcenko, iar 25% au ajuns la omul de afaceri francez Arif Franck Charles, cunoscut în R. Moldova ca fiind proprietar al companiei „Le Bridge”. Celelalte 25% din capitalul social al firmei „Gările Auto Moderne” au ajuns în posesia societății „Ramin-Lux” SRL, fondată de frații Maria și Alexandru Vîlcu.