Primul tren de mare viteză pe ruta Berlin-Paris a plecat în cursă luni la prânz din capitala Germaniei. Potrivit reprezentanților proiectului, călătoria a durat aproximativ 8 ore, transmite HotNews.
„Deutsche Bahn și SNCF au decis să consolideze relațiile internaționale dintre Franța și Germania. Am înregistrat deja succes în acest sens. Am transportat mai mult de 30 de milioane de pasageri de când am început cooperarea în 2007. Este, așadar, un mare succes și am decis să consolidăm în această zi legătura între Paris și Berlin. Este pentru prima dată când va exista un tren pe timp de zi între cele două capitale ale noastre”, a declarat Jean-Pierre Farandou, CEO al SNCF.
Până la apariția liniei feroviare directe de mare viteză, călătoria între Berlin și Paris dura aproximativ 12 ore și pasagerii erau nevoiți să schimbe mai multe trenuri.
„Până astăzi, era necesar să schimbi trenul, iar noi știm că clienților noștri nu le place acest lucru pentru că există riscul de a nu ajunge la trenul următor și așa mai departe. Prin urmare, ne gândim că vor fi mai mulți clienți în trenuri și, desigur, ne gândim și că unii clienți vor trece de la avion la tren”, susține Anja Schollmann, Director de producție Deutsche Bahn.
Noua legătură Berlin-Paris va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, şi nu de TGV-urile franceze. Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est din Paris, la ora 11:55 am (9:55 GMT) şi la ora 11:54 din gara principală din Berlin.
Prețul de pornire pentru un bilet la clasa a II-a este de 59 de euro, în timp ce la clasa I, tariful poate ajunge și la 130 de euro, mai scump decât la avion.
În drumul spre destinație, trenul va opri și în orașele Strasbourg, Karlsruhe și Frankfurt.
Anterior, Berlinul şi Parisul erau legate direct doar prin trenuri de noapte, în cazul cărora o călătorie durează aproximativ 14 ore.
Călătoria între Paris şi Berlin, cu o lungime de 1.100 de kilometri, este probabil limita maximă a unei călătorii cu un tren de mare viteză, care să fie şi una atractivă, recunoaşte directorul general de la SNCF. Dincolo de această distanţă trebuie utilizat trenul de noapte, estimează Jean-Pierre Farandou.
De asemenea, o călătorie cu trenul între cele două capitale europene va emite de 100 de ori mai puţin CO2 decât o călătorie cu avionul, conform operatorului feroviar.
Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internaţional de mare viteză pe continent până în 2030 şi pe triplarea sa până în 2050, pentru a-şi respecta angajamentele climatice. Însă pentru acest lucru va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050.
video: yt/AFP