Circa trei milioane de lei au fost sustrași de pe cardurile cetățenilor de către mai mulți escroci de la începutul anului. Poliția spune că în acest sens au fost pornite peste 300 de cauze penale.
Persoanele suspecte de infracțiunea dată riscă până la 15 ani de pușcărie.
În acest context, Poliția împreună cu băncile comerciale din Republica Moldova, vin repetat cu un apel către cetățeni să fie vigilenți și să respecte regulile de securitate:
- Nu divulgați nimănui (nici personalului băncii) informațiile dumneavoastră personale sau datele cardului bancar, (numărul de card, data expirării, codul PIN, codul de securitate format din trei cifre tipărit pe partea verso a cardului, codul de securitate primit prin SMS sau la adresa de e-mail de la bancă pentru efectuarea tranzacției în mediul on-line), chiar dacă apelul este aparent efectuat de pe numere asemănătoare sau identice cu cele ale băncilor comerciale;
- Nu uitați că pentru transferuri de bani (P2P), recompense, bonusuri, etc. pe cardul bancar, persoana care va face un astfel de transfer are nevoie doar de numărul cardului! Dacă pentru efectuarea transferului, ridicarea câștigului, a recompensei etc. vi se cere codul PIN al cardului, data expirării, CVV/CVC codul acestuia, parola de unică folosință trebuie să informați Banca.
- Pentru a verifica dacă într-adevăr sunteți apelați de către angajații băncii, sunați independent la numerele de telefon indicate pe website-urile băncilor comerciale, sau a celor indicate pe cardurile bancare, pentru verificare;
- Nu transmiteți cardul persoanelor terţe, nu lăsaţi cardul bancar la vedere şi nu permiteţi fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;
- Verificați lunar extrasul de cont, astfel încât dacă apar tranzacții suspecte, adresați-vă băncii cât mai repede.
Omenii legii îndeamnă cetățenii în cazul suspectării unei fraude sau a unei activități suspicioasă, să contacteze imediat Serviciul Clienți, la numărul de pe verso cardului, valabil 24 de ore din 24.