Întreprinderea Moldovagaz a venit cu o reacție referitor la petițiile și plângerile consumatorilor, privind calitatea gazelor naturale furnizate, în care susține că afirmațiile consumatorilor poartă un caracter emoțional legat de majorarea prețurilor.
Ba mai mult, în nota informativă publicată, cei de la Moldovagaz declară că angajații au examinat în repetate rânduri adresările și petițiile consumatorilor, care s-au c-am duplat în ultima perioadă.
„SA „Moldovagaz” în repetate rânduri a examinat adresările şi petiţiile consumatorilor din diferite regiuni ale Republicii Moldova, în care se aduceau acuzații că la furnizarea gazelor naturale consumatorilor nu sunt respectaţi parametrii de calitate, stabiliţi prin documente normative în vigoare sau că gazele sunt amestecate cu aer. Foarte probabil că astfel de petiţii şi afirmații poartă în general un caracter emoțional, legat de prețul ridicat al gazelor naturale şi capacitatea scăzută de plată a consumatorilor”
Totodată, Moldovagaz informează că cheltuielile organizatorice precum deplasări la faţa locului, prelevarea şi efectuarea analizelor de laborator pentru controlul calităţii gazelor la faţa locului petiţionarilor sunt suportate de întreprindere.
„Examinarea petițiilor de aşa gen era efectuată cu implicarea comisiilor de lucru, componenţa cărora era formată, după caz, din reprezentanţii Ministerului Economiei, ANRE, Consiliilor raionale, primarilor localităţilor, organizaţilor obşteşti de protecţie a consumatorilor. De fiecare dată se constatata că parametrii fizico-chimici ai gazelor naturale furnizate consumatorilor corespund totalmente cerinţelor documentelor normative”.
Anterior, reprezentanții întreprinderii Moldovagaz au negat acuzațiile că în conductele de gaze se adaugă aer, motivând că în condiții normale de funcționare gazele naturale sunt doar substanțe inflamabile, iar amestecurile de gaze naturale și aer sunt explozive.
„De cele mai multe ori cauza arderii nesatisfăcătoare a gazelor naturale la consumatori este legată de depunerea impurităților mecanice (murdăriilor) în arzătoarele maşinilor de gătit și a centralelor termice individuale. Responsabilitatea pentru starea acestora și deservirea tehnică revine consumatorilor”, precizează cei de la Moldovagaz.