Chișinău, 28 iunie 2024: La Chișinău a avut loc cea de a doua ediție a GPeC SUMMIT, cel mai relevant forum pe piața de E-Commerce și Digital Marketing din Europa Centrală și de Est.
În debutul evenimentului Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, a menționat că, deși are o experiența vastă în moderarea unor evenimente de anvergură, emoțiile persistă, în special atunci când este vorba de evenimente desfășurate în Republica Moldova. Totodată, Andrei Radu a spus: „Când am pus pe hârtie prima oară agenda de astăzi, am remarcat ce bine e că ajungem să abordăm toate aceste subiecte importante.”
18 speakeri internaționali, români și locali au abordat în cadrul summitului cele mai actuale și importante subiecte despre cum să vinzi online cu succes. Printre subiectele discutate a fost și cel privind provocările și oportunitățile de creștere, cross-border în e-commerce.
Cornel Morcov, Chief Commercial Officer al FAN Courier, a subliniat în discursul său că scopul primordial al conferinței este de a consolida comunitatea de specialiști în domeniu: „GPeG nu este doar despre a face o conferință sau doar despre a da content și informații, ci este despre a crea această comunitate, de a face networking”. Privind perspectivele de creștere a pieței e-Commerce Cornel Morcov a menționat: „În ultimii cinci ani, piața de e-Commerce a crescut cu 380%, adică, practic, de mai bine de cinci ori decât piața de retail. În România businessul de e-Commerce, raportat la volumele de pe care le transportăm prin FAN Courier, a crescut în ultimul an cu mult peste media țărilor din jur – 12-15%, creștere directă. Și Republica Moldova este în creștere și observăm din partea seller-ilor de aici o dorință tot mai mare de a fi prezenți în această industrie”.
Oana Dumitrescu, Industry Head & Retail Lead în cadrul Google România, a oferit antreprenorilor din Republica Moldova, aflați la început de drum, mai multe recomandări privind dezvoltarea businessului regional, printre care – exportul. „Unul dintre lucrurile pe care îl recomandăm este exportul. Chiar dacă este o călătorie mai lungă, este o strategie care poate ajuta în cazul în care lucrurile sunt incerte în una dintre piețe”, a spus Oana Dumitrescu.
Alte subiecte din agenda celei de a doua ediții a GPeC SUMMIT Republica Moldova, s-au referit la tehnicile de optimizare a conversiei care cresc vânzările online, rezultatele studiului pieței de comerț electronic din Republica Moldova, importanța datelor pentru a avea campanii de marketing cu rezultate pozitive, vânzarea în UE prin eMAG Marketplace, moduri inovatoare de a utiliza media plătită, SEO și platformele de recenzii pentru a crea strategii de marketing integrate, folosirea A.I. în E-Commerce pentru optimizarea proceselor logistice și eficientizarea activității și altele.
Despre tendințele de creștere în ultimii ani pe dimensiunea e-Commerce, precum și despre schimbarea comportamentului clienților a vorbit Aliona Stratan, Prim-vicepreședinta MAIB, șefa Diviziei Retail Banking. „În Moldova crește cota cashless și ajungem în unele perioade până la 47%, ceea ce înseamnă că, tot mai mult și mai mult, clienții se obișnuiesc cu aceste tranzacții, inclusiv cu cele online. Prin urmare, este foarte important să investim în securitatea tranzacțiilor precum și în educarea publicului despre cum să plătească, unde și cu ce instrumente, acest lucru devenind un subiect care trebuie comunicat foarte atent”, a menționat Aliona Stratan.
Mila Malairău, Executive Director al American Chamber of Commerce in Moldova (AmCham Moldova), moderatoarea panelulului privind studiile de caz și experiențele jucătorilor locali, a felicitat participanții la discuție pentru rezultatele remarcabile pe care le-au obținut în activitatea lor: „Mă simt norocoasă că sunt moderatorul acestei sesiuni și vă felicit și pe voi pentru că ați ajuns să fiți speakeri în această sesiune, ceea ce înseamnă că sunteți exponenți ai unor istorii de succes despre care se vorbește și se cunoaște. Este evident că acest lucru reprezintă rezultatul muncii voastre prodigioase în a vă promova brandurile, în spațiul online inclusiv”, a spus Mila Malairău.
Printre speakerii celei de a doua ediții a GPeC SUMMIT Republica Moldova au fost și Luke Carthy (E-Commerce Expert in Growth, SEO & Conversion), Elena Maleca (Hive5), Cosmin Dărăban (Gomag), Mihai Burunciuc (AmCham Moldova), Hannah Carthy (Verkeer), Ion Hornet (Simpals), Liliana Busuioc (AIM Moldova), Andrei Gramatschii (GUGA GAGA), Mihai Dîrțu (Oldcom), Sergiu Malai (Hermina), Cristian Orășanu (Naratix.ai). În paralel cu Conferința GPeC, s-a desfășurat și GPeC Expo - locul în care furnizorii de servicii e-commerce au avut parte de networking cu 200+ participanți C-Level ai celor mai importante companii din E-Commerce, Retail și Digital din România și Republica Moldova. Evenimentul s-a desfășurat la Radisson Blu Leogrand Hotel și a întrunit peste 350 de participanți.
Despre GPeC Republica Moldova: Este un eveniment de E-Commerce și Digital Marketing organizat de GPeC în parteneriat cu AmCham Moldova, AIM - Alianța Întreprinderilor Mici și Mijlocii din Moldova, susținut de partenerul principal FAN Courier și partenerul premium MAIB. Partenerii strategici ai GPeC Republica Moldova sunt USAID, Suedia și Marea Britanie. De asemenea, evenimentul este susținut de Gomag și Naratix.
/P/ Acest material este un articol comercial și nu prezintă punctul de vedere al redacției TV8. Instituția nu poartă responsabilitate pentru conținutul textului de mai sus.