Gara feroviară Ocnița riscă să rămână cu un singur angajat. Asta după ce restul muncitorilor au depus cereri de demisie, sătui de întârzierile salariale. Potrivit oamenilor, dacă până pe 3 februarie nu își vor ridica banii, vor fi nevoiți să își găsească alt post de muncă. Acum restanțele salariale către cei aproape cinci mii de angajați au ajuns la 190 de milioane de lei.
„Oamenii nu au salarii, nu au pe ce trăi. Reținerile salariale sunt deja de jumătate de an. Acum ele se achită сu două luni întârziere. Adică, angajații de la transporturi au fost plătiți pe 21, iar cei de la căi ferate pe 19. Noi deja avem dreptul să scriem cerere conform articolului 78 să ne încetăm lucrul până la achitarea integrală a salariului”, a menționat angajat CFM, Dmitrii Fisiuc.
Angajații se plâng că nu și-au mai ridicat lefurile de aproape jumătate de an, iar situația financiară i-a adus în pragul disperării.
„Noi ne considerăm întreprindere de stat, dar la autogestiune. Nu ne luați banii dar noștri. Unde se duc banii. Trenurile marfare circulă. Da, am stat o săptămână pe loc, fără combustibil. Nu am avut pe ce cumpăra, pentru că erau conturile blocate. Combustibil avem, marfarele circulă câteva ori pe zi. Aceasta doar tot este venit. Unde se duc acești bani, noi nu știm”, a punctat angajat CFM, Ala Perestan.
„Noi care stăm aici nu am furat, noi suntem săraci, nici nu am trăit bine, dar acum în general nu avem cum să trăim, da port ce am, port după cineva”, a subliniat angajat CFM, Alexandru Televca.
Aceștia spun că nu își mai pot întreține familiile.
„Să trimiți dimineața copiii la școală, ceva trebuie să le dai în ghiozdan. La școală cer a lor, la grădiniță tot așa. Omul dimineața se pregătește pentru lucru. Ce să pună în geantă? Noi nu suntem luați în serios. Parcă am fi oameni de sortul 3. Dar ne scuzați, robia s-a terminat de mult”, a menționat angajat CFM,Ludmila Garabagiu.
Ieri, într-o postare pe pagina de facebook a Căii Ferate se menționează că întreprinderea traversează un proces de reorganizare, menit să asigure eficiență. Sursa citată precizează că se implementează deja măsuri pentru reducerea costurilor, creșterea veniturilor și îmbunătățirea serviciilor pentru clienți. De asemenea, se lucrează la modernizarea infrastructurii pentru a răspunde cerințelor de piață și pentru a ne recâștiga încrederea călătorilor. Ce ține de salarii, CFM spune că sunt în căutare de soluții pentru a remedia situația economico-financiară a întreprinderii. Cu o reacție a venit și Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. Secretarul de stat în domeniul transporturilor, Mircea Păscăluță, spune că în ultimele luni au fost făcuți pași pentru a stabiliza situația. Primul fiind un audit complet, pentru a identifica sursa problemelor și s-a inițiat un proces de reorganizare care să facă CFM mai eficientă și mai transparentă. În prezent, CFM numără aproape cinci mii de angajați.