Aeroportul de la Chișinău ar putea fi gestionat în baza unui nou contract de concesiune ori a unui parteneriat public privat (PPP). Autoritățile încearcă în prezent să identifice parteneri care să își dorească să investească în acest obiectiv. Mai exact, ar fi vorba de în jur de 200 de milioane de euro.
Au fost deja purtate discuții cu câteva companii europene, care s-au arătat interesate să investească în Aeroportul de la Chișinău. Ministrul Infrastructurii, Andrei Spînu, spune că în cel mult doi ani ar putea fi selectată o companie care să se apuce de lucru. Compania ar urma să construiască un nou terminal, să repare pista de aterizare/decolare și parcare pentru aeronave, dar și să investească în echipamente de securitate și o parcare modernă pentru automobile.
„Sunt câteva chestii pe care ei le solicită. Să avem un consultant cu reputație internațională pe un astfel de proiect. De la toți am auzit că Banca Mondială cu IFC (Corporația Financiară Internațională) este un consultant potrivit”, a declarat Spînu în ediția din 7 decembrie „Cutia Neagră” de la TV8.
„Al doilea element pe care îl solicită este un tender internațional, cu condiții clare în care toată lumea să aibă acces și să poată participa și gândesc asta din perspectiva unui consorțiu din cel puțin trei elemente: primul ține de finanțare, cine construiește și cine operează pentru că sunt companii care doar finanțează, altele doar construiesc. Deci tender trebuie pentru PPP cu eventuala concesionare. Exemplele cele mai bune sunt cele de PPP pe care noi le analizăm”, a adăugat Andrei Spînu.
Aeroportul de la Chișinău a revenit în proprietatea statului la sfârșitul lunii martie 2023, după zece ani în care a fost afacere privată. Asta după ce Curtea de Apel Chișinău a decis pe 23 noiembrie 2022 rezilierea contractului de concesiune a Aeroportului și întoarcerea acestuia în proprietatea statului.
Anterior, conducerea APP a declarat că reprezentanții „Avia Invest” nu și-ar executa obligativitatea stabilită în programul investițional atât pentru etapa întâi cât și pentru etapa a doua. Cei din urmă au venit cu o reacție la scurt timp și au precizat că aceste declarații sunt doar presiuni politice, care urmăresc preluarea printr-un atac de tip raider a companiei.