Cursuri de formare pentru învățământ de calitate. Lansat în 2023, Programul Național „Investim în profesori” a oferit posibilitatea de creștere profesională pentru 3000 de cadre didactice din țară. Absolvenții primei ediții au discutat astăzi cu reprezentanții Ministerului Educației despre modalitățile de îmbunătățire a programului, de care în 2024 vor beneficia deja 7000 de cadre didactice.
În anul 2023, prin intermediul programului, circa 3000 de cadre didactice din 90 de instituții de învățământ au beneficiat de formări profesionale ajustate la necesitățile fiecărei instituții în parte, asigurate de formatori cu experiență.
Mai multe cadre didactice, care au participat la prima ediție a programului, au discutat cu reprezentații Ministerul Educației și Cercetării despre îmbunătățirea conținuturile predate și modalitatea de organizare a instruirilor.
În context, ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a menționat că programul va fi implementat și în anul 2024, iar de formări vor beneficia circa 4000 de profesori și 3000 de educatori.
„Ne dorim să revedem și să îmbunătățim programul care a fost pilotat anul trecut. Ministerul a făcut și un chestionar la care au participat 1500 de persoane. Vrem să înțelegem ce schimbare s-a produs la nivel comportamental și organizațional și ce așteptări este rezonabil să avem de la asemenea programe de formare”, a spus Dan Perciun.
Magdalena Marandiuc, profesoară la Liceul Teoretic „Ion Luca Caragiale” din Orhei afirmă că: „Un profesor are nevoie mereu să fie la curent cu toate inovațiile în domeniu, pentru a răspunde așteptările discipolilor. Orice formare profesională este binevenită și așteptată de cadrele didactice”.
„ În cadrul discuțiilor au fost abordate mai multe idei, inclusiv cum ar trebui să fie îmbunătățit acest program și sperăm că în continuare acesta va fi unul de succes”, susține Ecaterina Alexandru, profesoară la Liceul Teoretic „Constantin Negruzzi” din Chișinău.
Profesorii au sugerat ca unele conținuturi ale formărilor să fie propuse de cadrele didactice, care să fie mai relevante și să se plieze pe necesitățile școlii. Totodată, au propus ca toate orele să fie realizate cu prezență fizică, iar orarul activităților să fie stabilit de comun acord cu profesorii.
Unele sugestii au vizat modalitatea de instruire, cadrele didactice optând pentru treninguri și ateliere de formare. Profesorii au solicitat, de asemenea, să fie propuse studii de caz, situații problemă, rezolvarea cărora să implice tot colectivul.
Cele mai solicitate tematici din cadrul programului se axează pe educația inclusivă, inteligența emoțională, relația cadrului didactic cu elevii și părinții.