Din mai în iunie. Deși se planifica încheierea lucrărilor la sfârșit de mai, prima bandă a podului din strada Mihai Viteazul ar putea fi dată în exploatare abia în iunie. Potrivit autorităților, o piedică ar fi strămutarea rețelelor de tensiune înaltă de pe o bandă pe alta, care nu se poate realiza, pentru că nu s-au găsit proprietarii la 6 din 12 rețele. Totodată, ar putea crește și costurile lucrările din cauza inflației.
Șeful Direcției Mobilitatea Urbană, Vitalie Mihalache a menționat în cadrul ședinței operative a primăriei Chișinău că lucrările la prima jumătatea a podului ar mai putea dura.
„Noi am anunțat într-adevăr finele lunii mai. La ora actuală, reieșind din faptul că au fost executate unele lucrări suplimentare vor putea să fie prelungite până în luna iunie, dar vreau să comunic că vom depune toate eforturile pentru a urgenta aceste procese. (...) Va fi finalizată reparația zonei care acum este în reparație capitală care implică atât lucrări de restabilire și inclusiv modernizarea unor elemente de pod, cât și restabilirea și refacerea tuturor elementelor de comunicații”, a declarat Vitalie Mihalache.
Potrivit acestuia, ar fi și alte provocări de ordin tehnic pentru a continua lucrările pe cealaltă bandă de circulație.
„Greutăți în ceea ce ține de strămutarea a 12 elemente, de rețele de tensiune înaltă care sunt astăzi amplasate în zona pietonală a podului care urmează a fi strămutată pe zona pe care se finalizează reparația. Au fost solicitate de la toți deținătorii de rețele și ne-au prezentat răspuns doar 6 din ei. Astfel, acoperim doar 6 linii de cablaj electric, celelalte nefiind asumate de deținătorii e rețele”, a spus șeful Direcției Mobilitatea Urbană.
Respectiv, acum se caută deținătorii de rețele pentru a putea fi strămutate și respectiv, pentru a putea fi dată în exploatare prima parte. Totodată, municipalitatea susține că va crește și costul lucrărilor. Or, potrivit lui Mihalache, deși contractul prevede 108 milioane de lei, agentul economic a solicitat ajustarea prețului în contextul inflației. Acum, un grup de lucri va analiza solicitarea și se va lua o decizie în acest sens.
Precizăm că lucrările de reparație a podului de pe strada Mihai Viteazul au început în august 2022, cu lucrări la temelie, dar problemele din trafic s-au făcut simțite deja în martie 2023, când s-a recurs la reabilitare părții carosabile. Potrivit contractului, cele două porțiuni trebuie realizate în termen de 27 de luni, iar pe prima porțiune circulația rutieră trebuia să fie restabilită la sfârșitul anului trecut. Autoritățile au menționat că au apărut lucrări neprevăzute mai complexe, fapt care a amânat acest termen. Pentru reabilitarea integrală a podului, autoritățile urmau să scoată din bugetul local 108 milioane de lei.