Un purtător de cuvânt al platformei TikTok a respins îngrijorările formulate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) din România cu privire la faptul că algoritmii platformei „au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat” la alegerile prezidenţiale de duminică din România. Anterior, CNA a cerut Comisiei Europene să deschidă o investigație oficială asupra Tiktok pentru campania politică a lui Călin Georgescu transmite Reuters, potrivit Agerpres.
„Aceste afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.
Comisia Europeană nu a răspuns la o solicitare de a comenta, trimisă prin e-mail, adaugă aceeaşi agenţie de presă, preluată de Agerpres.
TV8.md amintește că platforma TikTok a devenit un instrument-cheie în peisajul politic din România, transformând campaniile electorale prin utilizarea algoritmilor care prioritizează conținutul viral. Începând cu septembrie 2024, hashtag-urile politice au dominat trending-ul local. Călin Georgescu a reușit, în doar două luni, să atingă o viralitate comparabilă cu cea a rivalilor săi în 11 luni.