Babuc a menționat că ministerul Educației a efectuat o evaluare potrivit căreia în perioada 2010-2017, în Moldova au fost închisde 2018 școli și reorganizate 303 institutuții de învățământ: „Ne-am convins că în acest proces au fost comise acţiuni pripite şi chiar acţiuni care pot fi etalate ca şi greşite. În acest context, am iniţiat un dilaog cu autorităţile publice locale pentru a evalua procesul de optimizare a şcolilor. Pentru acest lucru, Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării a elaborat 4 grupuri de indicatori în baza cărora va fi efectuată această evaluare”.
Astfel, se va analiza impactul economic al procesului de optimizare, impactul asupra factorului uman, în special asupra elevilor şi a cadrelor didactice, dar și care a fost impactul închiderii şcolilor asupra localităţilor în care acest proces s-a produs. În baza acestor evaluări Ministerul va finaliza o perioadă de evaluare până la 1 februarie 2018 pentru a stabili şi a elabora o strategie de redimensionare a reţelei de instituţii de educaţie.
Monica Babuc mai spune că va fi revăzută şi curricula şcolară, care în prezent este foarte încărcată: „Din start vreau să subliniez, nu este vorba de o inițiativă de uşurare a „sarcinilor elevilor” și de o simplificare a modului în care se vede calitatea instruirii educației elevilor. Este o readaptare a curiculei naționale la realitățile zilei”.
Ministerul educației a creat 30 de grupuri de lucru, constituite din 500 de membri care evaluează conținutul curriculei la fiecare dișciplină școlară, inclusiv testele de bacalaureat în perioada 2015-2017.