Concursul are scopul de a reliefa cele mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă, a spori competitivitatea lor şi a contribui la creșterea profesionalismului echipelor de marketing.
La ediția curentă a competiției au participat 110 mărci comerciale naționale, care au concurat la 13 nominalizări:
- “Debutul anului”- 3 companii au fost premiate;
- “Aprecierea consumatorului” – 12 companii au fost premiate;
- “Export” – 8 companii au fost premiate;
- “Inter” – 5 companii au fost premiate;
- “Marcă Locală” – o companie a fost premiată;
- “Marcă consacrată”- 7 companii au fost premiate;
- “Rebranding”- o companie a fost premiată;
- “Responsabilă Social”- 7 companii au fost premiate;
- În premieră, au fost introduse 4 nominații noi:
- “Liderul Anului”- 13 companii au fost premiate;
- “Femeia în afaceri”- 6 companii au fost premiate;
- “IMM-ul Favorit al Anului”- 8 companii au fost premiate;
- “Reputație și încredere”- 12 companii au fost premiate;
- “Contribuţie importantă la dezvoltarea durabilă” – nominalizare introdusă în parteneriat cu PNUD Moldova- 5 companii au fost premiate.
Miza concursului este Premiul Mare “Mercuriul de Aur” care atestă cele mai prestigioase aprecieri, confirmând eficacitatea strategiilor de marketing.