Peste șapte mii de apeluri sunt efectuate zilnic la numărul unic de urgență 112, arată datele statistice ale serviciului din prima jumătate a anului 2020. Apelurile de urgenţă reale reprezintă 41,26 %, iar dintre acestea cele mai multe au fost gestionate de Serviciul de Ambulanţă (73,80%), Poliţie (23,33%) şi Pompieri (2,87%).

Numărul de apeluri ce nu reprezintă urgențe s-a diminuat în perioada de referință cu aproximativ 5 procente comparativ cu anul 2019 şi se situează la circa 59%. Conform estimărilor Serviciului 112, costul mediu lunar privind recepționarea și procesarea apelurilor nejustificate este de 84,1 mii lei.

Potrivit acelorași date, timpul de răspuns la apelurile intrate în Sistemul Automatizat Informațional al Serviciului 1112 în primele 5 secunde reprezintă 81,7%, ceea ce, potrivit serviciului, indică o dinamică pozitivă, și anume, cu aproximativ 10 la sută mai mult ca în prima jumătate a anului 2019. Cel mai mare flux de apeluri a fost înregistrat în intervalul de timp cuprins între orele 17.00-19.00.

Cele mai solicitate intervenții, conform clasificatoarelor evenimentelor sunt: hipertensiunea arterială, copil bolnav și infracțiune contra vieții și sănătății persoanei, și incendiile. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din Chișinău, Bălți și Orhei.

Statistica în prima jumătate a anului 2020 realizată de Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost recepționate şi tratate un număr de 1 322 907 de apeluri.

Pentru a fi la curent cu cele mai importante știri te așteptăm pe Telegram. Pentru reportaje video și emisiuni ne găsești pe Youtube, pentru fotografii și stories vino pe Instagram, iar pe Tik Tok îți oferim o doză de amuzament


Suntem liberi și scriem pentru tine. Tu meriți! O facem cu pasiune, dedicație și onestitate. Iar pentru a continua, avem nevoie de ajutorul tău!

Susține redacția TV8.md cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon.

Îți mulțumim!