Perioada sărbătorilor de iarnă este una dintre cele mai așteptate de peste an. La moldoveni, aceasta se asociază și cu mesele pline de bucate tradiționale, preparate cu mare grijă de gospodinele casei. Problema este că, deseori, mai ales după ce oamenii mai servesc și ceva tărie, se cam pierde simțul măsurii. Așa că, potrivit medicilor nutriționiști, pentru ca să simțim cu adevărat magia Crăciunului și a Revelionului, este important să avem mare grija la alimentație, la ce consumam și, mai ales, în ce cantități.

Sărbătorile vin, tradițional, cu mese copioase și bucate care îți lasă gura apă. Așa că, uneori, este un adevărat examen de voință, ca să ne abținem de la consumul de sarmale cu smântână, iepure înăbușit în toate mirodeniile posibile, ori cozonacul bunicii cu miez de nucă și stafide. Totuși, medicii nutriționiști ne recomandă să avem mare grijă la ceea ce mâncăm, cum combinăm și, mai ales, ce cantitate de hrană ingerăm.

IRINA ANIRI, MEDIC NUTRIȚIONIST: „Mâncarea trebuie să fie mai lejeră, mai ușoară, mai sănătoasă și să le combinăm corect, chiar dacă, de sărbători, dorim că ne alintăm cu gustări, pe care nu ni le permitem zi de zi”.

Deci, trebuie să alegem foarte bine, cum să combinăm bucatele.

IRINA ANIRI, MEDIC NUTRIȚIONIST: „Chiar și aceleași murături, trebuie să le avem pe masă. Să avem ceva acrișor. Să facem salate fără sosuri, e mai bine. Iar la garnitură să avem o fripturică.  Și desertul poate fi chiar același tort, dar câte puțin. Să nu mâncăm în cantități mari”.

Chiar dacă de sărbători, petrecem mai mult timp la masă, decât în restul anului, este foarte important să nu uităm de orarul meselor.

IRINA ANIRI, MEDIC NUTRIȚIONIST: „Cei care organizează mese și invită oaspeți, încercați să o faceți anume la orele corespunzătoare. Prânzul pe la 13-14, cina pe la 18,19, așa să fie”.

Ca să nu avem de suferit prea mult în zilele următoare, trebuie să avem grijă nu numai la hrană, dar și la băutură.

IRINA ANIRI, MEDIC NUTRIȚIONIST: „În perioada sărbătorilor, noi consumăm mai mult alcool și are loc intoxicarea organismului. De aceea, avem nevoie de mai mari cantități de apă. Ar fi bine ca apa să fie puțin carbogazoasă”.

Tentația de a ne răsfăța cu delicii culinare este foarte mare, însă orice persoană, care vrea să se bucure de sănătate și, totodată, să respecte tradițiile, trebuie să aibă o alimentație echilibrată, inclusiv de sărbători.

 

Pentru a fi la curent cu cele mai importante știri te așteptăm pe Telegram. Pentru reportaje video și emisiuni ne găsești pe Youtube, pentru fotografii și stories vino pe Instagram, iar pe Tik Tok îți oferim o doză de amuzament


Suntem liberi și scriem pentru tine. Tu meriți! O facem cu pasiune, dedicație și onestitate. Iar pentru a continua, avem nevoie de ajutorul tău!

Susține redacția TV8.md cu o donație pe contul nostru de PayPal sau Patreon.

Îți mulțumim!