/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 802: Atac de Paște, drum spre Iad, sat cucerit și avion doborât! Zelenski: Rusia nu are dorință de pace

Platforma DA critică din nou guvernarea. De această dată se referă la recentele angajări în cadrul MAI

missing
08 noiembrie 2021, ora 13:19

Platforma DA aduce noi acuzații guvernării. De această dată, membrii Platformei DA și-au expus pretențiile față de conducerea Ministerului Afacerilor Interne, pentru angajări, în opinia lor, „defectuoase” a unor persoane „cu trecut dubios”. Foștii deputați PPDA Dinu Plângău și Chiril Moțpan s-au referit la mai multe persoane angajate recent în diferite subdiviziuni ale MAI.

Potrivit celor doi, după ce ministra Ana Revenco a venit la MAI, aceasta și-a adus în cadrul instituției circa șase foști colegi de la Centrul pentru Combaterea Traficului de Persoane, pe care l-a condus anterior. „În structurile de bază ale SPIA sunt aduși oameni loiali doamnei ministru și eu n-aș fi împotrivă dacă ar fi vorba de oameni absolut competenți, integri, dar, dacă o să faceți o analiză, o să vedeți că unii dintre ei au restaurante, alții au fost implicați în dosare penale”, a menționat Moțpan în cadrul unei conferințe de presă.

O altă pretenție a Platformei DA este față de faptul că a fost readus în funcția de secretar de stat Sergiu Diaconu „Există informații că Sergiu Diaconu a fost reținut pe parcursul mandatului trecut de două ori băut la volan. În primul caz a fost și documentat, filmat. Această filmare se poate de găsit, dacă se depun anumite eforturi. (…) Sunt mai multe semne de întrebare față de această candidatură care a fost promovată cu insistență”, a menționat Chiril Moțpan.

Lupta împotriva corupție din orice sistem trebuie să fie o prioritate. Critica Platformei DA se bazează doar pe dovezi ce vor fi anexate la această declarație și îndeamnă Guvernul Republicii Moldova să colaboreze cu societatea civilă în vederea scoaterii elementelor corupte și destructive de la conducerea oricărei instituții”, se spune într-o declarație a Platformei DA pe care au făcut-o publică astăzi cei doi foști deputați.

Președintele interimar al Platformei DA, Dinu Plângău susține că înainte de a veni cu declarații în spațiul public, toate aceste informații au fost trimise guvernării „pentru a opri această nedreptate în care oameni nepotriviți ajung, deseori, corupți ajung în funcții cheie în instituțiile statului. După faptul că aceste fapte și probe sunt pur și simplu ignorate, am decis să venim în spațiul public”.

De asemenea, Platforma DA s-a expus critic asupra proiectului de Lege, elaborat în lipsă de transparență și fără consultări publice de către MAI, care ar interzice cetățenilor să filmeze orice angajat MAI.

Am încercat să obținem o reacție de la conducerea MAI, dar deocamdată nu avem un răspuns.

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.