Vremuri grele la CFM. Pentru a putea readuce întreprinderea pe linia de plutire și a înregistra profit din 2026, aceasta va fi restructurată în două entități juridice diferite, a anunțat ministrul Infrastructurii Vladimir Bolea. Una fi responsabilă de transportul pasagerilor și a mărfurilor, iar cealaltă de dezvoltarea infrastructurii. Până atunci, pentru a diminua cheltuielile, administrația a trimis în concediu forțat, pentru trei săptămâni, aproape 1.000 de angajați.
„Unul poate primi subvenții de la stat, pentru că infrastructură va fi componenta de monopol al statului, fără drept de a fi privatizată. Dar al doilea este un agent economic care trebuie să-și câștige existența prin serviciile acordate persoanelor juridice și fizice, pe teritoriul R. Moldova și nu numai. Noi suntem în discuții cu Ministerul de Finanțe și atunci când finalizăm reforma și la ASP înregistrăm acești doi agenți economici separat, la următoare revizuire de buget vor fi date primele subvenții pentru subvenționarea sistemului de infrastructură rutieră”,a menționat ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea.
Tot anul viitor ar putea începe construcția unei linii feroviare electrificate de la Ungheni până la Chișinău cu ecartament european. Studiul de fezabilitate ar urma să fie finalizat în scurt timp.
Până la realizarea acestor planuri ambițioase anunțate de autorități, CFM continuă să se confrunte cu probleme economice. Din lipsă de bani, aproximativ 1000 de angajați au fost trimiși în concediu forțat până pe 12 ianuarie. Aceștia vor primi doar jumătate din salariu.
„Am recurs la acest lucru deoarece ca regulă în această perioadă a anului scad transporturile considerabil, agenții economici iau o pauză și nu vedem sensul ca ei să fie la locul de muncă, este mai avantajos ca ei să se afle acasă. Vom economisi undeva în jur de șapte milioane de lei", susține administratorul CFM, Sergiu Cotelnic.
În prezent, CFM are datorii salariale pentru ultimele patru luni, acestea ridicându-se la peste 100 de milioane de lei. Unii angajați și-au primit lefurile abia pentru luna septembrie. Administrația CFM susține că nu își poate majora veniturile pentru a achita salariile din cauză că, periodic, transportul de mărfuri este afectat din cauza deteriorării liniilor de cale ferată din Ucraina în urma bombardamentelor rusești.