„Calea Ferată a Moldovei” (CFM) nu își pune în pericol personalul atunci când circulă trenul Chișinău-Kiev. Toți șoferii de pe această rută nu trec granița cu Ucraina. Declarațiile au fost făcute de șeful CFM, Oleg Tofilat, în cadrul ediției din 7 noiembrie a emisiunii „Новая неделя” с Анатолием Голя de la TV8.
Tofilat a explicat că CFM oferă doar o locomotivă proprie, care circulă exclusiv pe teritoriul Moldovei.
„Aceasta este componența „Căilor Ferate ale Ucrainei”. Oferim doar tracțiune în Republica Moldova. Aceasta este o caracteristică a transportului feroviar - de obicei, vagoanele trec granița, dar locomotivele nu”, a subliniat Oleg Tofilat.
Șeful CFM a mai menționat că din punct de vedere al securității, compania nu își riscă bunurile și personalul, întrucât șoferii trenurilor rămân pe teritoriul țării noastre, iar toți conductorii sunt din Ucraina.
„În ceea ce privește siguranța pasagerilor. În primul rând, este o alegere conștientă a tuturor. În al doilea rând, majoritatea pasagerilor nu călătoresc pentru divertisment, este o nevoie urgentă de mobilitate. De exemplu, aeroporturile din Chișinău și Iași au devenit și ele elemente foarte importante de mobilitate pentru Ucraina. Pasagerii trenului Chișinău-Kiev pot acosta cu ușurință la Ungheni cu transport la Iași ”, a spus Tofilat.
Totodată, el a adăugat că trenul Chișinău-Kiev va fi convenabil și pentru călătorii care doresc să ajungă în regiunile de nord ale Moldovei: „Poți să urci în Chișinău și să cobori la Ocnița”.
TV8.md reamintește că circulația trenurilor Chișinău-Kiev a fost reluată pe 6 noiembrie, după o pauză de 24 de ani. Vagoanele au fost vopsite de artiști ucraineni și reprezintă câte o regiune din Ucraina.
Trenul are o capacitate de 280 de locuri. Acesta cuprinde 7 vagoane, dintre care 5 cu compartimente și 2 de tip Platzkart.