Bugetul +PLUS, de 8 miliarde de lei, prevede 85 de milioane pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Potrivit deputatului PAS, Radu Marian, scopul este ca Întreprinderea Calea Ferată să poată transporta mai multe mărfuri, iar în consecință, angajații să își ridice la timp salariile.
Astfel, cele 85 de milioane de lei din Bugetul +PLUS vor fi redirecționați pentru reparația segmentului de cale ferată spre Văleni, care ar urma să fie finalizat în această vară.
„Acest sector ar putea duce la 300 mii de tone de mărfuri în plus care sunt transportate pe cale ferată. Asta înseamnă venituri suplimentare pentru companie, pentru plata salariilor, dar și înseamnă eliberarea drumurilor rutiere de mii de camioane”, a subliniat Marian.
Bugetul+ PLUS de 8 miliarde de lei, despre care guvernarea spune că este cel mai mare pachet financiar pentru investiții, a fost votat pe 7 aprilie în prima lectură, de către deputați. Proiectul a fost susținut cu 55 de voturi. 54 de deputați PAS și un legislator neafiliat au votat în favoarea proiectului, pe când 17 reprezentanți ai blocului BCS s-au abținut.
În prezentarea proiectului, Dorin Recean a menționat: „În acest buget, Bugetul +PLUS, prioritatea este să asigurăm creștere economică, pentru că doar așa vom putea crește veniturile tuturor cetățenilor, vom putea avea mai multe locuri de muncă bine plătite, inclusiv în sate, și vom simți mai repede creșterea condițiilor de viață. Pentru aceasta este nevoie să investim masiv în infrastructură, să facem peste tot în Moldova șantiere de construcție, care oferă oamenilor un lucru bun acasă și ridică nivelul de trai în toate raioanele”.
TV8.md amintește că economia Republicii Moldova a înregistrat o creștere de 0,1% în 2024. Potrivit datelor publicate de Biroul Național de Statistică (BNS), Produsul Intern Brut (PIB) a constituit 323,8 miliarde lei, cu circa 23 de miliarde mai mult decât în 2023.