Un dosar de rezonanță s-a împotmolit din motive incredibile. Centrul Național de Expertize Juridice susține că va găsi timp abia în 2028 pentru a ajuta procurorii să investigheze presupusele delapidări în procesul de construcție a infrastructurii postului vamal Leova - Bumbăta. Cel puțin asta declară șefa Procuraturii Anticorupție. Centrul vizat, însă, a contrazis-o pe Veronica Dragalin, precizând că expertiza este în lucru și că va fi gata în cel mult trei luni.
„Cel mai devreme când o să poată face o expertiză este anul 2028. Eu nu știu cum lucrează țara asta și alte instituții în țara asta, dar asta nu este rezonabil. Trebuie de găsit o modalitate de a depăși ala ceva. Clar lucru noi nu putem bloca un dosar până în 2028, pentru că sunt așa de ocupați experții de la CNEJ. Trebuie să găsim o altă soluție. Experți din România sau altă parte și nu de la CNEJ. Deocamdată aceasta este informația cea mai actualizată pe acest dosar”, a menționat
Centrul Naţional de Expertize Judiciare, însă, dezminte declarațiile procurorului-șef de la Anticorupție. CNEJ precizează, într-un comunicat de presă, că expertiza este în lucru din octombrie 2024.
„În urma demersurilor efectuate, a fost identificat și un specialist din Ucraina, iar responsabilii de caz din cadrul Procuraturii Anticorupție au fost informați despre acest aspect. Urmează ca PA să întreprindă procedurile necesare pentru desemnarea oficială a acestuia. Estimăm că expertiza, care este una prioritară, va fi finalizată în 2-3 luni din momentul soluționării aspectelor procesuale privind desemnarea expertului ucrainean. Astfel, informațiile vehiculate despre termenul de finalizare a expertizei nu sunt actuale și nu reflectă realitatea”, se arată în comunicat.
Dosarul în care mai mulți funcționari publici, printre care și șeful ASD, Sergiu Bejan, sunt cercetați pentru abuz de putere și de serviciu a fost pornit la sfârșitul lui 2023. Atunci s-a constatat că pentru construcția drumului s-au cheltuit sume enorme -aproximativ 3,5 milioane de euro pentru fiecare kilometru.
Atât Administrația de Stat a Drumurilor, cât și funcționarii vizați, au respins acuzațiile și au precizat de mai multe ori că lucrările au fost mult mai complexe, motiv pentru care a trebuit să fie majorate și cheltuielile.
Amintim că Podul de pontoane Leova - Bumbăta este primul construit peste Prut de la obținerea independenței Republicii Moldova. Acesta a fost dat în exploatare în mai 2023 și are o lungime de 60 de metri. Lucrările de construcție a drumului de acces de peste 3,5 kilometri cu patru benzi, a parcării pentru peste 100 de camioane și a infrastructurii punctului de frontieră se ridică la 280 de milioane de lei. Banii au fost oferiți din bugetul de stat.