Război în Ucraina, ziua 83: Evacuare din Azovstal, atac la Zatoca, aderare la NATO, petrol mai scump și supărarea Rusiei

Sci-Tech&Media

/VIDEO/ Noi reguli în audiovizual: Lista furnizorilor naționali, completată cu 28 de posturi tv locale

31 martie 2022, ora 20:20
Distribuie:

Consiliul Audiovizualului încearcă să pună capăt concurenței neloiale de pe piața publicității. Instituția a aprobat noi modificări la lista furnizorilor de servicii media și a introdus încă 28 de surse media naționale. Documentul va intra în vigoare de la 1 septembrie, iar noii furnizori incluși în listă vor fi obligați, așa cum prevede legea, să difuzeze câte opt ore de produs local pe zi. 

Șefa Consiliului Audiovizualului susține că decizia vine să aducă echilibru între instituțiile care produc într-adevăr conținut local și cele care retransmit produse media din străinătate, ambele categorii având acces la publicitate.

„Aprobarea unei noi liste a furnizorilor, după o nouă categorie de naționali, regionali și locali s-a impus tocmai pentru a asigura felul în care sunt respectate prevederile legate de programele audiovizuale locale. De ce? Acum, potrivit noii liste, avem 41 de posturi TV, față de 13 posturi, câte erau până în prezent”, a declarat șefa Consiliului Audiovizualului, Liliana Vițu.

Documentul va intra în vigoare începând cu data de 1 septembrie. Astfel, noile televiziuni incluse în listă vor trebui să difuzeze câte opt ore de produs autohton, în fiecare zi. Decizia vine să echilibreze piața produselor media, susține șefa Consiliul Audiovizualului, care a precizat că, atât televiziunile de la noi din țară, cât și cele care retransmit conținut de peste hotare, vor fi puse pe același cântar. 

Prin această nouă listă a clasificării rezolvăm și problema programelor audiovizuale locale și pe măsurarea cotei de audiență și, respectiv, o redistribuire mai corectă a cotei publicității”, a menționat, Vițu.

Problema a fost discutată, săptămâna trecută, și în cadrul emisiunii Cutia Neagră de la TV8. Atunci, colegii noștri din cadrul Departamentului financiar au prezentat date, care demonstrează că mai mult de jumătate din bugetele alocate campaniilor de promovare ajung la televiziunile care retransmit conținut din Federația Rusă. 

Mai mult decât atât, aceste posturi TV și-au mărit considerabil bugetele, odată cu începutul războiului în Ucraina. Asta din motiv că mulți agenți economici importanți și-au retras publicitatea de la televiziunile independente, care reflectă în detalii consecințele atacurilor din țara vecină, în favoarea posturilor tv, care retransmit conținut din Federația Rusă. 

Distribuie:
Abonează-te acum la TV8.md pe Facebook, Telegram, YouTube, Instagram și TikTok!
TelegramWhatsappViber
Trimite-ne o știre

© 2022 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md se face doar cu citarea sursei și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.

FacebookInstagramYouTubetwittertelegram