Breaking news/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 1002: Scenariu negru, vecin nebun și escaladare clară! Alertă: Al Treilea Război Mondial a început oficial

CNN: O flotă misterioasă de nave ajută Rusia să transporte petrol în întreaga lume

missing
Foto: hotnews
02 martie 2023, ora 12:33

Petrolul rusesc continuă să ajungă la cumpărătorii din întreaga lume. Dar chiar şi cei care îşi petrec zilele urmărind mişcările navelor peste oceane cu greu reuşesc să afle exact cine îl transportă, relatează CNN, citat de news.ro

Pe măsură ce sancţiunile occidentale împotriva Rusiei s-au intensificat în urma invaziei sale în Ucraina, mai multe nave s-au alăturat unei flote existente de petroliere misterioase, gata să faciliteze exporturile de ţiţei ale Rusiei. Persoanele din industrie estimează dimensiunea acestei flote "din umbră" la circa 600 de nave, adică aproximativ 10% din numărul global de petroliere mari. Iar cifrele continuă să crească.

Cine deţine şi operează multe dintre aceste nave rămâne însă o enigmă, arată CNN.

Pe măsură ce comercializarea petrolului rusesc a devenit mai dificilă în ultimul an, mulţi transportatori occidentali şi-au retras serviciile. În schimb, au intrat în joc actori noi şi obscuri, în unele cazuri fiind implicate companii-fantomă din Dubai sau Hong Kong. Unii au cumpărat nave de la europeni, în timp ce alţii au exploatat nave vechi, care altfel ar fi putut ajunge la fier vechi, scrie CNN.

Exporturi record către China și India 

Flota ascunsă a crescut în importanţă pe măsură ce Moscova încearcă să evite să lucreze cu transportatorii occidentali şi pe măsură ce China şi India au devenit clienţi importanţi ai Rusiei, suplinindu-i pe cei pierduţi în Europa, cărora li s-a interzis să cumpere petrol rusesc pe mare şi produse rafinate precum motorina. Însă livrarea către cumpărători mai îndepărtaţi necesită nave suplimentare şi armatori dispuşi să facă faţă unor riscuri juridice suplimentare, în special după ce ţările din Grupul celor Şapte au impus plafoane de preţ pentru petrolul rusesc.

Extinderea flotei-fantomă evidenţiază schimbările dramatice pe care războiul Rusiei le-a adus pe piaţa mondială a petrolului. În încercarea sa de a-şi continua activitatea, al doilea mare exportator de ţiţei din lume a remodelat modele comerciale vechi de zeci de ani şi a împărţit în două sistemul energetic mondial.

"Există o flotă care nu face afaceri cu Rusia şi  există o flotă care face aproape exclusiv afaceri cu Rusia", a declarat Richard Matthews, şeful departamentului de cercetare de la EA Gibson, un broker naval internaţional. Doar câteva nave, a adăugat el, fac "câte un pic din ambele".

În timp ce Europa se debarasa de energia rusească, cumpărătorii din Asia dădeau drumul la afaceri. China a sporit importurile de petrol rusesc la 1,9 milioane de barili pe zi în medie în 2022, cu 19% mai mult decât în 2021, potrivit Agenţiei Internaţionale pentru Energie. India a accelerat achiziţiile şi mai mult, înregistrând o creştere de 800%, până la o medie de 900.000 de barili pe zi.

Potrivit Kpler, o companie de date şi analiză, exporturile de petrol rusesc către China şi India au atins niveluri-record în ianuarie, după ce a intrat în vigoare interdicţia europeană privind petrolul rusesc transportat pe mare.  Exporturile către Turcia, un alt client de top, au continuat, de asemenea, în ritm accelerat. (Aici, interdicţia privind produsele petroliere rafinate nu a intrat în vigoare până în februarie - n.r.).

Nave gri și nave negre 

Pentru a onora aceste comenzi este nevoie de nave. Multe şi care să facă voiaje lungi. Flota naţională a Rusiei nu are suficiente vase. Şi aici intervine "flota din umbră".

Matthew Wright, analist senior pentru transport de marfă la Kpler, clasifică navele care transportă ţiţei rusesc în două categorii: "nave gri" şi "nave negre".

Navele gri au fost vândute de la invazie - în principal de proprietari din Europa către firme din Orientul Mijlociu şi Asia care nu au fost active anterior pe piaţa petrolieră. Navele negre, pe de altă parte, sunt veteranele campaniilor desfăşurate deja de Iran şi Venezuela pentru a evita sancţiunile occidentale şi care au trecut recent la transportul ţiţeiului rusesc.

"Există adesea dovezi că acestea şi-au mascat activităţile prin oprirea transponderului AIS", a declarat Wright despre navele "negre", referindu-se la tehnologia care ajută la identificarea şi localizarea navelor.

Pe de altă parte, în timp ce ţările occidentale au interzis majoritatea importurilor de petrol rusesc, nu există nicio regulă care să împiedice navele occidentale să livreze către cumpărători precum China şi India sau să furnizeze servicii precum asigurările - atât timp cât sunt respectate plafoanele de preţ impuse de G7. Navele cu proprietari europeni au reprezentat 36% din comerţul cu ţiţei rusesc în ianuarie, potrivit Kpler.

Dar riscurile juridice şi de reputaţie în cazul nerespectării plafoanelor de preţ sunt mari. În acelaşi timp, Rusia este nerăbdătoare să nu mai lucreze cu expeditorii occidentali. Acest lucru a dus la dezvoltarea unei noi flote, a cărei componenţă este mai neclară.

"Flota neagră care a existat şi care transportă petrol venezuelean şi iranian la nivel global este ceva la care ne aşteptam cu toţii să crească, şi aşa a fost", a declarat Janiv Shah, analist senior la compania de consultanţă Rystad Energy.

Unul dintre motive este că trimiterea petrolului rusesc spre destinaţii mai îndepărtate, către China sau India, este mai puţin eficientă decât expedierea acestuia către ţări apropiate, cum ar fi Finlanda. Rusia are acum nevoie de patru ori mai multă capacitate de transport maritim pentru ţiţeiul său decât avea înainte de invazie, potrivit EA Gibson. Ca urmare, se estimează că între 25 şi 35 de nave sunt vândute pe lună în flota fantomă, potrivit unui alt cadru superior de la o firmă de comerţ cu petrol.

Global Witness, o organizaţie nonprofit, estimează că un sfert din vânzările de petroliere înregistrate între sfârşitul lunii februarie 2022 şi ianuarie anul acesta au implicat cumpărători necunoscuţi, ceea ce reprezintă aproape dublu faţă de proporţia din anul precedent.

Iar cererea ar putea creşte în lunile următoare dacă China are nevoie de mai mult combustibil pentru a-şi alimenta redresarea economică.

Dacă o proporţie mai mare din flota globală este utilizată pentru ţiţeiul şi produsele petroliere ruseşti, acest lucru consumă din capacitate, ceea ce creşte costurile pentru toţi comercianţii.

Există, de asemenea, întrebări cu privire la cine manevrează în cele din urmă flota-fantomă. Unii suspectează că o parte dintre companiile-fantomă care au apărut au legături cu "statul rus sau cu anumiţi actori cu legături politice", potrivit lui Serghei Vakulenko, fost director la o companie petrolieră rusă, în prezent cercetător la Carnegie Endowment for International Peace.

La sfârşitul săptămânii trecute, Uniunea Europeană a impus sancţiuni împotriva Sun Ship Management, o filială a Sovcomflot, cea mai mare companie de transport maritim din Rusia. UE a declarat că firma cu sediul în Dubai, înregistrată în urmă cu un deceniu, "a funcţionat ca una dintre companiile-cheie care gestionează şi operează transportul maritim al petrolului rusesc" şi că "Federaţia Rusă este beneficiarul final" al operaţiunilor sale comerciale.

În plus, experţii au afirmat că flota-fantomă ar putea facilita Rusiei posibilitatea de a se eschiva de la sancţiuni sau de a-şi vinde petrolul peste plafonul de preţ. Este mai greu de figurat cu exactitate la ce preţ se vând barilii Rusiei. Experţii, printre care Vakulenko, au găsit dovezi în datele vamale care arată că Urals, petrolul de referinţă al ţării, se vinde cu mult mai mult în porturile-cheie decât indică tarifele oficiale.

Şi siguranţa este un motiv de îngrijorare. Se crede că flota din umbră are un contingent mare de nave mai vechi de 15 ani, vârsta la care companiile petroliere principale le-ar retrage de obicei din cauza uzurii. Acum, tot mai multe din aceste ambarcaţiuni fac transporturi în întreaga lume.

"Aveţi toate aceste nave vechi care, probabil, nu sunt întreţinute la standardele la care ar trebui să fie", a declarat Matthews de la EA Gibson. "Probabilitatea de a avea loc o deversare sau un accident major creşte pe zi ce trece şi pe măsură ce această flotă se măreşte", avertizează expertul.

Cutia Neagră PLUS a intrat în posesia mai multor ore de înregistrări audio ale discuțiilor purtate de Veaceslav Platon cu Ilan Șor, doi prieteni buni în acea perioadă. Discuțiile ne-au ajutat să reconstruim, piesă cu piesă, întregul puzzle al celei mai mari crime financiare din istoria Republicii Moldova - „Furtul miliardului”.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Vettingul este cea mai discutată reformă din domeniul Justiției. Urmează noi demisii la Curțile de apel Bălți, Cahul și Comrat? Câți judecători de la Curtea de Apel Chișinău vor promova testul de integritate? Cine și cum influențează procesul de evaluare a magistraților? Cum se simte vettingul pe interior, dar și care este impactul acestuia asupra întregului sistem, discutăm la Cutia Neagră PLUS. Invitați: vicepreședintele Comisiei Vetting Andrei Bivol și judecătorul Dumitru Racoviță.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Candidatul la funcția de președinte Alexadr Stoianoglo și-a petrecut, anul acesta, Crăciunul pe stil vechi în prestigioasa stațiune balneară cehă, Karlovy Vary. Stoianoglo și soția sa Țvetana Curdova au mers acolo însoțiți de prieteni de familie. Cel care a plătit hotelul pentru toți este un moldovean cu afaceri în România, care în utimii doi ani a sponsorizat cu milioane de lei diverse proiecte sociale promovate de Șor. Sponsorul lui Șor l-a însoțit pe Stoianoglo în această vacanță.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Campania electorală pentru alegerile prezidențiale și referendum a determinat Kremlinul să își mobilizeze toate resursele din R. Moldova. În lupta pentru fotoliul de șef al statului, dar și pentru compromiterea referendumului, au fost aruncate chiar și cele mai „sfinte” resurse - preoții. Cutia Neagră PLUS a aflat că în campania de colectare a semnăturilor pentru candidata Victoria Furtună, susținută de gruparea criminală Șor, au fost implicați activ și câțiva preoți din nordul republicii. Fețele bisericești au adunat semnături de la oameni din sate sub pretexte false. Aceiași preoți, cu câteva săptămâni mai devreme, au fost în pelerinaj la Moscova de unde s-ar fi întors cu instrucțiuni și carduri bancare MIR.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Afaceri profitabile în UE și cetățenie europeană. Ce secrete ascunde în familie candidatul pro-rus Vasile Tarlev? Ce nu a spus Natalia Morari despre investiția sa în Bitcoin? Din ce surse financiare trăiește și cine stă în spatele Victoriei Furtună? Aflați în noua investigație de la Cutia Neagră PLUS.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Unsprezece candidați s-au înscris în cursa electorală pentru alegerile prezidențiale din 20 octombrie. Cei mai mulți dintre ei nu sunt noi în politică. Au deținut anterior funcții publice în Guvern sau au fost aleși locali. Și-au schimbat viziunile politice în funcție de context. Au făcut promisiuni electorale, dar nu le-au respectat. S-au jurat că nu vor face anumite lucruri, dar și-au încălcat cuvântul. Cutia Neagră PLUS a urmărit cum și-au schimbat în timp retorica unii actuali candidații la funcția de șef al statului și vă spunem despre ei în noua investigație.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Procurorul general, Ion Munteanu, este invitatul de astăzi al emisiunii Cutia Neagră PLUS cu Mariana Rață.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Găgăuziyaland, proiectul electoral al lui Ilan Șor, are un sponsor misterios din echipa fugarului Gheorghe Cavcaliuc. Parcul de distracții a fost deschis în ajunul campaniei pentru alegerile prezidențiale. Inaugurarea a avut loc în lipsa autorizației de funcționare și în pofida încălcărilor admise la construcție.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Emisiunea Cutia Neagră PLUS se întoarce cu un NOU SEZON de investigații. În fiecare duminică - demascăm hoții și analizăm minuțios fărădelegile. Doar la TV8!
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS a realizat investigații despre promisiuni electorale false făcute de Șor, în spatele cărora se ascundeau scheme de spălarea a banilor. Investigații despre riscurile de Securitate pentru R. Moldova ascunse în activitatea unei companii de taxi, sau în predicile bisericești ale unor clerici din Mitropolia Moldovei, despre problemele din justiție și cele legate de vetting, despre ilegalități si hoții care se întâmplă chiar astăzi în R. Moldova și încă ar putea fi oprite. Ce s-a întâmplat după apariția acestora, dar și cum reacționează autoritățile atunci când presa de investigații le semnalează ilegalități?
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Directorul Agenției Proprietăți Publice, Roman Cojuhari, este invitatul de astăzi al emisiunii Cutia Neagră PLUS.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Peste 70 de judecători au fost cercetați penal în ultimii 10 ani în R. Moldova pentru acte de corupție, trafic de influență, spălare de bani sau emiterea unor hotărâri contrare legii. Dar până astăzi, niciun magistrat nu a ajuns la închisoare. Reporterul de la Cutia Neagră PLUS a analizat cele mai răsunătoare dosare pornite pe numele magistraților și vă spune care este soarta lor.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Este unul dintre cei mai vizibili și vocali bloggeri pro-Kremlin din Moldova. A servit tuturor oligarhilor apropiați puterii, iar acum promovează activ agenda lui Ilan Șor. În ultimii ani, Gabriel Călin a făcut mai multe achiziții importante. Ce îl leagă pe Gabriel Călin de interesele Kremlinului și ce bunuri și-a procurat, aflați de la Cutia Neagră PLUS.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS: Președintele interimar al Consiliului Superior al Magistraturii, Sergiu Caraman
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Mai mulți tineri moldoveni au fost folosiți în ultimul an într-o campanie amplă de destabilizare a opiniei publice din Moldova și din Franța. Executorii au conexiuni directe cu protestele organizate la Chișinău de Partidul Șor. Iar scenariile poartă semnătura serviciilor secrete rusești. „Pionii FSB pe axa Chișinău-Paris”, o investigație transfrontalieră realizată de Cutia Neagră PLUS.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS: Andrei Năstase /16.06.2024
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
INTERVIU EXCLUSIV cu Ambasadorul Regatului Unit al Marii Britanii la Chișinău, FERN HORINE.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Munca în Guvern poate aduce venituri de milioane. Mai mulți secretari de stat și șefi de direcții câștigă din salarii și indemnizații mai mult decât primele persoane în stat la un loc. Cine sunt și unde lucrează funcționari cu cele mai mari venituri, aflați la Cutia Neagră Plus.
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră Plus: Cum prindem ultimul tren al reformelor în justiție
Cutia Neagră PLUS
Cutia Neagră PLUS
O decizie a Procuraturii Anticorupție din perioada lui Alexandr Stoianoglo a deschis calea pentru 11 judecători implicați în Laundromat să ceară despăgubiri de milioane de la stat. Despăgubirile au fost dictate de instanță chiar dacă mulți dintre ei sunt judecați încă pe alte dosare.

/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 1002: Scenariu negru, vecin nebun și escaladare clară! Alertă: Al Treilea Război Mondial a început oficial
/LIVE TEXT/ Război în Ucraina, ziua 1002: Scenariu negru, vecin nebun și escaladare clară! Alertă: Al Treilea Război Mondial a început oficial
/PROMO/ „Întreabă Ghețu” a ajuns la Ciuciuleni: Despre schimbarea miniștrilor, speranțe și dezamăgiri - de la 19:55, la TV8
/PROMO/ „Întreabă Ghețu” a ajuns la Ciuciuleni: Despre schimbarea miniștrilor, speranțe și dezamăgiri - de la 19:55, la TV8
/VIDEO/ În rând după cauciucuri: Primii fulgi i-a adus la service-uri pe cei nepregătiți de iarnă
/VIDEO/ În rând după cauciucuri: Primii fulgi i-a adus la service-uri pe cei nepregătiți de iarnă
/PROMO/ Mame violente: Cine e de vină - de la 17:45, la „Moldova gândește LIVE”
/PROMO/ Mame violente: Cine e de vină - de la 17:45, la „Moldova gândește LIVE”
Tragedie la Rîșcani: Tată și fiu, găsiți morți în casă
Tragedie la Rîșcani: Tată și fiu, găsiți morți în casă

externe

/LIVE TEXT/ Război în Orientul Mijlociu, ziua 413: „Decizie antisemită”, reacția lui Biden și UE. Netanyahu: „Nu vom ceda presiunii”

22 noiembrie 2024, ora 11:04

După ce Curtea Penală Internațională (CPI) a emis joi mandate de arestare pentru premierul Benjamin Netanyahu și fostul ministru al apărării Yoav Gallant, cei doi oficiali israelieni, precum și mai mulți lideri din comunitatea internațională, au venit cu reacții. Netanyahu a calificat joi drept „antisemită" decizia CPI,  ministrul de externe Saar a declarat că „aceasta este o zi neagră pentru CPI”, președintele SUA Biden a numit acuzațiile „scandaloase”, iar șeful diplomației europene, Borell, a venit cu o opinie diferită, declarând că mandatele de arestare „trebuie puse în aplicare”

În același timp, aviaţia israeliană a bombardat joi, pe tot parcursul zilei, periferia de sud a capitalei libaneze Beirut, iar în rezultat, au murit 22 de persoane.

UPDATE Premierul ungar Viktor Orban, a cărui țară deține președinția rotativă a UE, a anunțat vineri că îl va invita pe omologul său israelian Benjamin Netanyahu să viziteze Ungaria, în semn de protest împotriva mandatului de arestare emis de Curtea Penală Internațională (CPI).

UPDATE Iranul a anunţat vineri punerea în funcţiune a „noi centrifuge avansate'', ca răspuns la adoptarea unei rezoluţii critice de către Agenţia Internaţională pentru Energie Atomică (AIEA) ce condamnă activităţile nucleare ale Teheranului, acuzat de necooperare, transmite France Presse, citat de Digi24. „Șeful Organizaţiei iraniene a energiei atomice (OIEA) a dat ordin să se ia măsuri eficace, în special punerea în funcţiune a unei serii de noi centrifuge avansate şi de diferite tipuri'', au indicat vineri OIEA şi Ministerul de Externe iranian.

UPDATE Aviaţia israeliană a bombardat joi, pe tot parcursul zilei, periferia de sud a capitalei libaneze Beirut, considerată un bastion al grupării Hezbollah, precum şi estul Libanului, unde 22 de persoane au fost ucise, potrivit autorităţilor libaneze, relatează AFP, citat de Agerpres. Agenţia naţională de presă libaneză (ANI) a afirmat că 12 lovituri au vizat periferia de sud a Beirutului, armata israeliană afirmând că a atacat centre de comandă şi infrastructură ale Hezbollah.

UPDATE Şeful diplomaţiei europene, Josep Borrell, a declarat că mandatele de arestare emise joi de Curtea Penală Internaţională (CPI) împotriva premierului israelian Benjamin Netanyahu, a fostului său ministru al apărării Yoav Gallant şi a şefului militar al Hamas, Mohammed Deif, trebuie „puse în aplicare", relatează AFP.

UPDATE Preşedintele american în exerciţiu Joe Biden a calificat joi drept „scandaloase'' mandatele de arestare emise de Curtea Penală Internaţională (CPI) pe numele premierului israelian Benjamin Netanyahu şi al fostului său ministru al apărării Yoav Gallant şi a promis că SUA vor sta alături de Israel în faţa ameninţărilor la adresa securităţii sale, transmit AFP şi DPA, citate de Agerpres „Indiferent ce ar putea subînţelege CPI, nu există echivalenţă, niciuna, între Israel şi Hamas'', a afirmat liderul de la Casa Albă într-o declaraţie difuzată joi seară. „Noi vom fi mereu alături de Israel în faţa ameninţărilor la adresa securităţii sale'', a adăugat Joe Biden.

UPDATE Premierul israelian Benjamin Netanyahu, vizat de un mandat de arestare al Curţii Penale Internaţionale (CPI), cu sediul la Haga, a declarat, joi seara, că nicio decizie externă nu-l va împiedica „să continue să-şi apere” ţara „în orice fel”, relatează AFP, potrivit Agerpres.  „Nici o decizie scandaloasă anti-israeliană nu ne va împiedica - şi mai ales pe mine - să continuăm să ne apărăm ţara în vreun fel”, a spus Netanyahu într-un mesaj video adresat concetăţenilor săi.

video: yt/IsraeliPM

UPDATE Hamas a salutat joi emiterea de mandate de arestare de către CPI pentru Netanyahu şi Gallant. Bassem Naim, membru al biroului politic al Hamas, a declarat într-un comunicat că: „Acesta este un pas important către justiţie, care le poate permite victimelor să obţină despăgubiri, dar poate rămâne modest şi simbolic dacă nu este pe deplin susţinut de toate ţările din lume”. Însă oficialul nu menţionează mandatul de arestare anunţat de CPI simultan împotriva lui Mohammed Deif, şeful aripii armate a mişcării islamiste palestiniene.

UPDATE Premierul israelian Benjamin Netanyahu a calificat joi drept „antisemită" decizia Curţii Penale Internaţionale (CPI) de a emite un mandat internaţional de arestare împotriva sa şi a fostului său ministru al apărării Yoav Gallant. Netanyahu se consideră victima unui nou „proces Dreyfus", relatează AFP, potrivit Agerpres și Digi24.  „Decizia antisemită a Curţii Penale Internaţionale este comparabilă cu un proces Dreyfus de astăzi, care se va încheia în acelaşi mod”, conform unui comunicat al biroului premierului israelian Benjamin Netanyahu. La rândul său, ministrul israelian de externe, Gideon Saar a declarat că „Aceasta este o zi neagră pentru (CPI), care şi-a pierdut orice legitimitate de a exista şi de a acţiona".

/LIVE TEXT/ Război în Orientul Mijlociu, ziua 412: Mandate de arestare, atacuri sângeroase și condiții pentru armistițiu. SUA se opun la ONU
/LIVE TEXT/ Război în Orientul Mijlociu, ziua 411: Armament rusesc în Liban și studentă internată la Teheran. Netanyahu promite 5 mil. $
/VIDEO/ Cutia Neagră PLUS: „Spovedania” lui Șor și Platon despre frauda bancară și influența lui Plahotniuc
/VIDEO/ Cutia Neagră PLUS: „Spovedania” lui Șor și Platon despre frauda bancară și influența lui Plahotniuc
/PROMO/ „Întreabă Ghețu” a ajuns la Ciuciuleni: Despre schimbarea miniștrilor, speranțe și dezamăgiri - de la 19:55, la TV8
/PROMO/ „Întreabă Ghețu” a ajuns la Ciuciuleni: Despre schimbarea miniștrilor, speranțe și dezamăgiri - de la 19:55, la TV8
/VIDEO/ Tragedie fără margini! Fiica lui Igor Cuciuc a murit
/VIDEO/ Tragedie fără margini! Fiica lui Igor Cuciuc a murit
/PROMO/ Mame violente: Cine e de vină - de la 17:45, la „Moldova gândește LIVE”
/PROMO/ Mame violente: Cine e de vină - de la 17:45, la „Moldova gândește LIVE”
/UPDATE/ Accident în lanț pe viaduct: Sunt cinci mașini implicate și un rănit! Momentul impactului, surprins de o cameră de bord
/UPDATE/ Accident în lanț pe viaduct: Sunt cinci mașini implicate și un rănit! Momentul impactului, surprins de o cameră de bord

Abonează-te la știri pe e-mail

TV8.md este site-ul de știri din Republica Moldova cu noutăți sociale, politice și economice de ultima oră, meteo astăzi, emisiuni, interviuri și investigații.
TiktokFacebookInstagramYoutubeTelegramTiktok

© 2024 TV8.md. Preluarea materialelor publicate pe tv8.md este permisă doar cu citarea sursei în primul alineat și prin intermediul unui link activ către pagina articolului.